צעדים לפתיחת חברה
צעדים לפתיחת חברהצילום: Freepik

פתיחת חברה בע"מ במדינת ישראל כרוכה בביצוע של הליך בירוקרטי מסוים. ההליך הזה אינו מאוד מסובך, אך יש להקפיד על ביצוע כל השלבים שבו באופן מסודר, ועל הגשת כל המסמכים הנלווים.

התהליך גם כרוך בתשלום אגרה, ורק בסופו החברה החדשה יכולה להתחיל לפעול באופן חוקי.

להקמת חברה בע"מ יש כמה יתרונות עבור בעלי החברה, לעומת עבודה בצורות אחרות (כמו עוסק). אחד מהיתרונות של הקמת חברה הוא בכך שהיא מהווה ישות משפטית בפני עצמה. לכן, אם החברה מתמודדת עם הפסדים וקשיים, בעלי החברה מוגנים מבחינה משפטית באופן אישי. כאשר מקימים חברה, כמובן שלא צופים לה עתיד מלא קשיים והסתבכויות, אך במקרה שזה יהיה המצב – עדיף להיות מוגנים במובן זה.

הגוף שמעניק את אישור פתיחת החברה הוא רשם החברות. הכנו עבורכם הסבר על השלבים הנדרשים עבור רישום חברה ברשם החברות, ועל העלויות הכרוכות בכך.

רישום ברשם החברות

רשם החברות היא יחידה בתוך רשות התאגידים במדינה, ועוסקת ברישום של חברות חדשות ובאיסוף המידע שהן מחויבות למסור. הפעולות הראשוניות שיש לבצע כדי לרשום חברה בע"מ הן: לבחור שם לחברה החדשה, לנסח ולהגיש תקנון רשמי וכן למנות דירקטוריון.

כאשר בוחרים שם לחברה, יש לוודא באמצעות משרד עורכי הדין שמייצג את המקימים האם השם כבר קיים בחברה אחרת כלשהי. רק במידה והשם פנוי, ניתן יהיה לרשום אותו. התקנון שיש להציג לרשם החברות צריך לכלול הסכם בין החברה עצמה לבין מי שיהיו בעלי המניות שלה. בנוסף לכך, יש למנות כבר בתחילת התהליך דירקטוריון, שתפקידו יהיה לנהל את החברה מבחינת היעדים שלה וגיבוש החזון העסקי שילווה את פעולתה. הדירקטוריון גם יפקח על מנכ"ל החברה ובעלי התפקידים הבכירים, ויוודא שהחברה מתנהלת כהלכה מכל הבחינות.

אילו מסמכים דרושים לצורך הרישום

לצורך הרישום, יש להכין מראש את כל המסמכים הנדרשים. המסמכים כוללים טופס בקשה לרישום חברה, שמגדיר את סוג החברה ואת שמה הרשמי. בנוסף לכך, יש להגיש את תקנון החברה שגובש, הצהרה של בעלי המניות בחברה, הצהרה שמציינת את שמם של הדירקטורים של החברה, טופס שבו מופיעים פרטי הקשר של החברה ושל בעליה וכן אישור על כך שהאגרה לפתיחת חברה שולמה במלואה. עלות האגרה היא כ-2,176 שקלים, במידה והתשלום מבוצע אונליין, ו-2,645 שקלים אם התשלום מבוצע באחת מהלשכות הרלוונטיות או בבנק הדואר.

מדוע כדאי להיעזר במומחים לצורך פתיחת החברה

פתיחת חברה חדשה בע"מ היא תהליך מרגש שטומן בחובו ציפיות רבות. כדי לעשות את התהליך בצורה היעילה והמהירה ביותר, מומלץ לקבל סיוע של מומחים בהקמת חברה בע"מ. משרדי עורכי דין שמתמחים בתחום, יוכלו לעזור לכם לצלוח את ההליך הבירוקרטי בקלות, ויבטיחו כי כל התנאים הדרושים ממולאים כהלכה. הם גם יוכלו לספק ייעוץ לגבי נושא בחירת הדירקטוריון, גיבוש תקנון החברה ונקיטת הצעדים הראשונים בחייה של החברה החדשה.

לאחר שהרישום מסתיים בהצלחה, חשוב מאוד גם לוודא כי החברה מבצעת את כל ההליכים הפיננסיים שלה בצורה שקופה וחוקית. זהו חלק בלתי נפרד מכל ניהול תקין של חברה בע"מ, והצעדים הראשונים כוללים פתיחה של תיק ניכויים והגשת דו"חות קבועים למס הכנסה.

מרגע שכל ההליכים הבירוקרטיים מסתיימים, תוכלו להשקיע את המשאבים שלכם בקידום החברה החדשה שפתחתם, בפיתוח אסטרטגיית שיווק כוללת, ובשיפור המוצר או השירות שאתם מציעים. חשוב להתחיל את הפעילות העסקית של החברה באופן חוקי ומסודר, ולכן תהליך רישום החברה הוא כה חשוב.