המבשר
המבשרצילום: באדיבות העיתון

העיתון האגודאי 'המבשר' נכנס לשנתו הי"ג. תחת הכותרת "לגדולות נועד" מסביר מאמר המערכת את המהות והסיבה להקמתו כיומון שמרני בלב המיינסטרים החרדי.

על פי מאמר המערכת, סיבת הקמתו של "המבשר" היא היעדר ייצוג לכלל הקהילות המרכיבות את אגודת ישראל. "הקמתו וייסודו של המבשר, שהיו בעצת קדשם של כ"ק מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות זצוקללה"ה ושיבלחט"א, עמדו בסימן רחישת כבוד ויקר לכל קהילה וקהילה.

"באותה תקופה הורגש היטב חסרונו של כתב עת שייתן ביטוי נאות והוגן לכלל השבטים והעדות המרכיבים את הפסיפס הנאה של היהדות החרדית בארץ הקודש ומחוצה לה.

"את החסר הזה בא 'המבשר' למלא, וב"ה הוא מגשים אותו לשם ולתפארת. אלפי גיליונותיו של 'המבשר' שיצאו לאור במשך שתים עשרה השנים, המה מעידים כי המטרה הושגה ב"ה, וכי יש שכר לפעולתו הכבירה וההיסטורית של 'המבשר', מייסדיו, מטפחיו, עורכיו וסופריו. 'המבשר' מעונין וחותר לתת מקום לכל גוון וגוון, לכל ציבור וציבור, לכל קהילה וקהילה. לכולם זכות הדיבור".

בדבריו קשר כותב המאמר בין האירועים האקטואליים בני ימינו בזירה הפוליטית-אגודאית לימי הקמת העיתון. "לכשתמצי לומר, יש מכנה משותף בין הקמת 'המבשר' לבין הדרישות שהועלו כעת בכינוס שלומי אמונים וחסידות בעלזא. כשהוקם 'המבשר', היו מי שרצו לומר שהקמת העתון עלולה לגרום לפירוד לבבות, חלילה.

"אלא שכעבור תקופה, בפרספקטיבה לאחור, התברר ההיפך המוחלט. 'המבשר' היה לכלי מחזיק ברכה ושלום, ואך טוב וחסד יצא מהקמת הבטאון, והיתה לכך השלכה מרחיקת לכת לחיזוק ולאהבת ישראל. גם הדרישות הבאות עתה לרענון בתוך אגודת ישראל, בוודאי יהיו שבתקופה זו ירצו להצביע שיש בהן משום גרימת מדון, אך גם כאן, במבט לאחור עוד יתברר עד כמה הן נחוצות ומוכרחות לשם גיבוש ואיחוד הקהלים בצל אגודת ישראל, בדיוק כפי שנוכחו עם הקמת 'המבשר'''.