חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בריטניה החלה ביממה האחרונה לחסן את אזרחיה נגד נגיף הקורונה והיא משתמשת בחיסון שפיתחו במשותף החברה הבריטית 'אסטרהזניקה' ואוניברסיטת אוקספורד.

מדובר בחיסון זול יחסית וקל לאיחסון ושימור. למעלה מחצי מיליון מנות כבר הופצו ברחבי הממלכה ובתוך כשבוע צפוי המספר לשלש את עצמו.

הגישה הבריטית טוענת גם שיש לחסן כמה שיותר אזרחים במנה הראשונה של החיסון ולתת את המנה השנייה לאחר 12 שבועות. בישראל, לדוגמה, המשתמשת בחיסון של חברת 'מודרנה' ניתנת המנה השנייה שלושה שבועות לאחר הראשונה.

אמש גם הזהירה חברת 'פייזר' שהניסוי שלה לא הוכיח שהחיסון יהיה יעיל נגד קורונה עבור מי שלא יקבל את המנה השנייה של החיסון בתוך 21 ימים.

עם זאת הבריטים מודאגים מהמוטציה הדרום־אפריקאית של הקורונה שהתגלתה כמדבקת הרבה יותר מהנגיף וממוטציות קודמות. מדענים בבריטניה חוששים שהחיסון הקיים אינו יעיל מול המוטציה החדשה ולדבריהם פיתוח חיסון יעיל עלול לקחת חודשים ארוכים.

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה גורמת לדאגה רבה ברחבי הממלכה והובילה לקבלת החלטה על סגר מלא והדוק במיוחד ברחבי הממלכה.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע כי אין מנוס מנקיטת המהלך למרות שאזרחי המדינה נתונים בהגבלות חמורות כבר כמה שבועות.

"המהירות שבה המוטציה מתפשטת מדאיגה. המדענים שלנו גילו כי אחוז ההדבקה שלה גבוה ב-50% מהנגיף הרגיל", הסביר ג'ונסון.

לדבריו, "בריטניה חייבת להיכנס לסגר מלא. הממשלה שוב מורה לאנשים להישאר בבית, למעט למקרי חירום או יציאה להצטיידות לקניות חיוניות".

הוא הוסיף כי בתי הספר והאוניברסיטאות ברחבי המדינה יעברו ללימוד מרחוק ורק מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה.

"אני מבין לגמרי את אי הנוחות שגורמת ההחלטה להורים ולתלמידים, אך עשינו כל שביכולתנו כדי לשמור על בתי הספר פתוחים עד כה, בגלל חשיבות החינוך לילדינו".

"כרגע בתי הספר אינם בטוחים עבורם, במיוחד אם ייפגעו מהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה. מוסדות החינוך יכולים גם לשמש כבסיס להעברת הנגיף בין משפחות חדשות ולכן עדיף שיהיו סגורים", אמר ג'ונסון.