פוסט אנטישמי
פוסט אנטישמיצילום: באדיבות התנועה למאבק באנטישמיות ברשת

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, אומרת לקראת יום השואה הבינלאומי ששנת הקורונה העלתה את כמות האנטישמיות באופן מדאיג.

"השנה היתה מאוד חריגה בנוף העולמי ולכן אי אפשר להסיק ממנה לגבי ההמשך. בפרספקטיבה רחבה ראינו שבשנים האחרונות האנטישמיות הפכה להיות מסוכנת וחמורה יותר – באופן שמסכן חיי יהודים לא רק במלים אלא גם במעשים. אנחנו זוכרים את הטבח בפיטסבורג ואת מעשי הרצח שבאו אחר כך", אומרת נוריאל לערוץ 7.

לדבריה, "בשנת 2020 כולנו עברנו לרשתות החברתיות וגם השונאים והקיצוניים עברו לאותו מקום. הקורונה בעצם הביאה איתה חזרה לאנטישמיות הקלאסית והגרועה ביותר באמצעות שימוש בתאוריות קונספירציה לפיהן היהודים מפיצים את מחלת הקורונה ומשיגים רווח באמצעות המצאת תרופות ובכך משיגים השפעה גלובלית. אם יש משהו שאנחנו מודאגים ממנו הוא שאנטישמיות חיה ובועטת ברשת".

"בנוסף, העולם צפוי לחוות משבר כלכלי שהוא לא ידע כמותו. ההיסטוריה מלמדת אותנו שמשברים כלכליים הם קטליזטור לאירועים אנטישמיים ולרוח אנטישמית. מזה אנחנו דואגים ונמצאים כל הזמן עם היד על הדופק", היא מוסיפה.

לדבריה עיקר המאמץ היום צריך להיות מופנה להסברה - כולל לראשי הרשתות החברתיות עצמם. "אנחנו מבינים שזירת ההתרחשות המרכזית של האנטישמיות נמצאת ברשתות החברתיות. השנה יצאנו בקמפיין גדול נגד השנאה שמטרתו היתה להעביר מסר לחברת פייסבוק נגד אי הרגולציה הבלתי מתקבלת על מסרים של שנאה".

"אנחנו רואים שזה גם מביא שינוי כי פייסבוק לדוגמה הכירה בהכחשת שואה כשיח של שנאה. זה אומר שיש הבנה ברשתות החברתיות שהנרטיב האנטי יהודי והכחשת השואה היא בלתי מקובלת וזו אמירה חשובה. אנחנו מקווים מאוד לראות עוד שינויים ברשתות החברתיות", היא מסכמת.