הורים שכולים הגישו תביעה כנגד המכון לרפואה משפטית באבו כביר בניהולו של הפרופ' יהודה היס. מדובר בתביעתם של לאה ויוסף מורד, ששכלו את בתם איריס כהן ז"ל , שנדרסה על ידי רכב בעת שעברה במעבר חצייה. ההורים דורשים פיצוי של 250 אלף ₪. לטענתם, המכון לרפואה משפטית זלזל בקדושת המת, פגע בערכי יסוד של מדינת ישראל ושל זכויות האדם ועשה מעשה שהוא בלתי אנושי.
על התביעה מדווח אתר NFC , והגישה אותה עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר.

בתביעה נטען כי לאחר מותה של איריס כהן הועברה גופתה למכון לרפואה משפטית כפי שהוסבר למשפחה כדי לברר את סיבת המוות ולוודא שכהן מתה מפציעתה בתאונה. לאחר מכן נקברה הגופה בבית העלמין בראשון לציון.

בחודש ינואר 02' התקבל בבית הוריה של כהן מכתב משר הבריאות דאז הרב ניסים דהן ובו הוא הודיע להם כי "שרידים" מגופתה של בתם נקברו ללא ידיעת המשפחה בבית העלמין בקריית שאול, "שרידים" שלא נקברו בקבורה הראשונה ושנשמרו במכון לרפואה משפטית.

יתירה מכך, בפגישה עם נציגי משרד הבריאות גילו בני המשפחה כי הגופה לא נקברה בשלמותה גם בפעם השנייה, וכי עצמות השוקה הימנית של כהן הוצאו מהגופה ונשמרו במכון בתוך צנצנת זכוכית, מבלי לקבל את אישורם ומבלי ליידע אותם.

למשפחה הסבירו נציגי משרד הבריאות כי כדי שלא יורגש החיסרון הוכנס מקל במקום עצמות השוק הימנית, וכך הגופה לא נראתה פגומה. בחודש פברואר 02' נקברו עצמות השוקה של כהן ז"ל, ובכך נקברה בפעם השלישית.

בדו"ח הנתיחה של המכון לרפואה משפטית נטען כי העצמות הוצאו לצורך שחזור השבר כתוצאה מהתאונה. לטענת התובעים, גם אם יש בכך אמת, אין בה כדי להסביר מדוע בניגוד לחוק האנטומיה והפתולוגיה בישראל, האוסר על שמירת איברי נפטרים ללא הסכמת האדם בחייו, נשמרה העצם במכון.
אין זו תביעה ראשונה בנושא ועדת הבדיקה של משרד הבריאות. "ועדת סגלסון" ציינה כי המכון לרפואה משפטית נהג לשמור איברי אדם בניגוד לחוק, למסור אותם לגורמים שונים תמורת תשלום ואף להציג אותם לראווה במוזיאון שהיה פתוח למבקרים מבחוץ.

בתביעה, שהוגשה בבית משפט השלום בירושלים, דרשה עו"ד דרשן-לייטנר מביהמ"ש לפסוק פיצויים על רשלנות המכון לרפואה משפטית בטיפול בגופה ועל כך שלא הודיעו למשפחה מעולם שחלק מהגופה היה חסר בעת הקבורה. בכתב התביעה נכתב כי "הנזק שנגרם למשפחה הוא צמית ובלתי הפיך". עוד נכתב כי בני המשפחה, שהם אנשים דתיים, רואים במעשי הנתבעים חילול הקודש.
יצוין כי בינואר 02' פנתה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט העליון בבקשה להשעות את פרופ' יהודה היס, ראש המכון לרפואה משפטית, מתפקידו.