חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות מרחיב את מבצע החיסונים "חוזרים לחיים".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה להוריד את גיל המתחסנים ל-35 בתיאום עם קופות החולים, החל ממחר (חמישי).

נכון להבוקר קיבלו 2,770,808 ישראלים את החיסון הראשונה ואת המנה השנייה קיבלו 1,385,399 בני אדם.

הבוקר דווח בעיתון 'ישראל היום' לפחות עשרה ילדים בני פחות מ־16 קיבלו בישראל את החיסון לקורונה, אף שהוא אושר לשימוש חירום מגיל 16 ומעלה.

כל המקרים קיבלו אישור של ועדת חריגים, והילדים שחוסנו הם ילדים עם מחלות ריאה קשות, מצבים נוירולוגיים חריגים או השמנת יתר - כולם גורמים המובילים לסיכון מוגבר לסיבוכי קורונה.

במשרד הבריאות ציינו כי לא דווח על תופעות לוואי. החיסון נגד קורונה של פייזר קיבל אישור שימוש חירום בישראל מגיל 16 ומעלה, אך הוועדה המתעדפת את החיסונים במשרד הבריאות אישרה כי בכל קופה יוקם מנגנון, דוגמת ועדת חריגים, שיוכל לאשר במקרים מיוחדים את מתן החיסון גם לבני פחות מ־16.

פרופ' אלי סומך, מומחה למחלות זיהומיות, מנהל אגף הילדים בביה"ח מעייני הישועה וחבר הוועדה המתעדפת את החיסונים אומר כי "נתקלתי במקרים חריגים של ילדים, בעיקר בני 12 ומעלה, שנזקקו לחיסון. התייעצו איתי, הילדים חוסנו והם במצב טוב. אלו מקרים בודדים וחריגים".

הוא הוסיף כי "אצל ילדים שסובלים ממחלות רקע משמעותיות יש חשש שהקורונה עלולה להיות מחלה קשה. מדובר בילדים עם השמנה קיצונית, מחלת ריאה קשה או מחלות מטבוליות. אצל ילדים כאלה התועלת מהחיסון עולה בהרבה על אי־הוודאות לגבי החיסון".

פרופ' סומך ציין כי בין הילדים שחוסנו ילדים מושתלי ריאות או חולים בסיסטיק פיברוזיס, מחלה הגורמת לפגיעה קשה בריאות. כמו כן, ניתן לאשר מתן חיסון במקרים שבהם ההורה מושתל איברים. מושתלים הם אחת הקבוצות שהידבקות בקורונה מסכנת מאוד את חייהם - וחיסון בני הבית עשוי להגן במקרה כזה על ההורה.