האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העבריתצילום: דנה פילוסוף

נייר עמדה חדש שנערך על ידי אחד-עשר מומחי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה מזהיר כי הנזק הכרוך בסגירה גורפת של מסגרות החינוך עולה על התועלת שבסגירתם.

לדברי המומחים, התחלואה בקרב ילדים עולה וגם חלקן היחסי של נשים בתחלואה עלה. עליית התחלואה בקרב ילדים ונשים התרחשה גם ואולי בעיקר בתקופת הסגר.

עוד מצאו המומחים כי הבתים הפכו למקור הדבקה – בעיקר במשקי בית גדולים וצפופים (מאפיין בתים רבים בישראל, בעיקר במגזר החרדי).

למרות העלייה בתחלואה ההמלצות של המומחים כוללות פתיחה מיידית של גני הילדים בשלב ראשון ביישובים ירוקים וצהובים תוך אימוץ כללי היגיינה, ריחוק חברתי והוראה בחוץ.

עוד הם קוראים לעודד את השלמת מבצע החיסונים לכל עובדי החינוך ולתלמידי כיתות יא-יב. לדברי המומחים יש לשנות את מדיניות הבידודים במסגרות החינוך. עם הירידה בתחלואה יש לפעול לפתיחה של כלל מערכת החינוך כצעד ראשון בפתיחת המשק.

המסמך הוכן ע"י הצוות הבין תחומי לילדים וקורונה של הדסה והאוניברסיטה העברית (בסדר אלף-בית): דר' אלכס גיללס-הלל, דר' חגית הוכנר, פרופ' דוד חיניץ, ד"ר קטיה יז'מסקי, פרופ' אמנון להד, פרופ' אורלי מנור, פרופ' רן ניר-פז, פרופ' אורה פלטיאל, מר ארי פלטיאל, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, פרופ' חן שטיין-זמיר.