מחסום של המשטרה בכביש 1
מחסום של המשטרה בכביש 1צילום: Nati Shohat/Flash90

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס היום (שני) לקביעתו של סגן שר הבריאות יואב קיש, שטען כי הסגר מנע את מותם של לפחות 2,000 בני אדם.

"אני לא חושב שזה נכון", אמר כ"ץ. שר האוצר המשיך לצדד בפתיחת העסקים וטען ש"צריך לפתוח את כל העסקים והמסחר מיד בסיום הסגר". בלילה הצביעה הממשלה על הארכת הסגר עד יום שישי.

"המקומות האלה לא מהווים מקור הדבקה אלא מקור פרנסה. עובדה שכשהם היו סגורים, התחלואה עדיין עלתה", אמר כ"ץ בראיון לרשת כאן ב'.

שר האוצר תקף בריאיון את משרד הבריאות, שלטענתו לא נערך תקציבית למגפה, והיה אמור להגדיל את יכולת הספיקה של בתי החולים עם התקציבים שהועברו להם.

דבריו של כ"ץ עוררו תגובה זועמת במשרד הבריאות. השר יולי אדלשטיין מסר בתגובה לכ"ץ כי "משרד האוצר הפך את משרד הבריאות לעני ורזה, כולל בימי מגפה אלו בהם שר הבריאות נאלץ להילחם על כל שקל. נציין שאילו הדבר היה תלוי באוצר, עד היום לא היה חיסון אחד בישראל. במצב זה אנשי האוצר הם האחרונים שיכולים לבוא בטענות. מומלץ לשר האוצר להתעסק בשיקום הכלכלה, ולהניח למערכת הבריאות לעשות מה שהיא טובה בו - בריאות הציבור, גם בזמן מגפה".

בתוך כך, ראש צוות המומחים של ממונה הקורונה, פרופ' רן בליצר, אמר הבוקר (שני) כי ההחלטה להאריך את הסגר נכונה, בשל העובדה שבעוד שבוע יגיע מספר המחוסנים בני 60 ויותר בשתי מנות, ל-70%.

בראיון לכאן רשת ב אמר בליצר כי הסגר שומר על סטטוס קוו, וכי העלייה בתחלואה היא בכל המגזרים ולא רק במגזר החרדי. הוא הוסיף כי התנהגות לא אחראית בתום הסגר תוביל באופן מיידי לתשלום בנפש.

אמש בחצות החליטה הממשלה להאריך את הסגר בחמישה ימים נוספים, עד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר. ביום רביעי תתכנס הממשלה פעם נוספת ותדון האם יש צורך בהארכה של הסגר.

בנוסף, אישרה הממשלה את הארכת סגירת הכניסה לישראל והיציאה ממנה, למעט חריגים, עד ליום ראשון ה-7 בפברואר בחצות.

כמו כן, אישרה הממשלה הקמת ועדה לאישור בקשות להגעה לישראל זאת מסיבות הומניטריות ומסיבות מיוחדות (ועדת חריגים), בתקופה בה מתקיימות הגבלות כניסה לישראל. בראש הוועדה יעמוד השר יובל שטייניץ. הוועדה תורכב מנציגי משרדי הפנים, החוץ, הבריאות, התחבורה, התפוצות והעלייה והקליטה.

בנוסף תחול חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, החל מיום שלישי, ה-2.2.21 ועד ליום ראשון, ה-7.2.21. בקשות חריגות ייבחנו באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג.