נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

טל שניידר, הפרשנית הפוליטית של 'זמן ישראל', מתייחסת לעדנה לה זוכה מפלגת העבודה בימים האחרונים בהנהגתה של ח"כ מרב מיכאלי.

"יש תנופה, אבל לא מדובר במצב שהוא מאוד אופטימי בשלב הזה, כי גם ארבעה מנדטים בסקרים יכולים להפוך בחזרה לאפס. אם רון חולדאי יפרוש ואולי גם בני גנץ, יחזור למפלגה הזו הצבע ללחיים", אומרת שניידר לערוץ 7.

לדבריה, גם התכנסות של רסיסי מפלגות השמאל תחת העבודה, נראית כתסריט רחוק. "אני לא רואה כרגע שתהיה התכנסות תחתיה, כי היא באה ואמרה דבר מאוד פשוט: יש פריימריז – תתמודדו. מדוע שהיא תיתן עכשיו שיריון למישהו שיכול היה להתמודד ובחר שלא לעשות זאת? הרי כשמסתכלים גם על ניסנקורן וגם על חולדאי הם אנשים שתמכו במפלגת העבודה כל חייהם".

"מיכאלי רוצה לתת כבוד להתמודדות הפנימית, בניגוד למה שעשה עמיר פרץ לקראת מערכת הבחירות השנייה, בה נתן שיריון למקורבים על חשבון אנשים שנבחרו על ידי הציבור. יש לה אמנם מקום לשבץ שני אנשים בעשירייה הראשונה, אבל הבנו ממנה שזה ייעשה מאוד בזהירות ואולי לא ייעשה בכלל. יכול להיות שרון חולדאי, שאני רואה בו ערך מוסף, יכול להיות משובץ אחריה אבל זה ייעשה רק כחלק אינטגרלי ממפלגת העבודה ולא כמפלגה אחרת".

בימים האחרונים ניכרת התחזקות של מפלגת יש עתיד ולדברי שניידר מצביעי השמאל מרכז מתכנסים כדי לחזק אותה. "מה שקורה ביש עתיד מאוד מעניין. יאיר לפיד חזר מהתייעצות בארה"ב עם הסוקר שלו לגבי אופציות של חבירות וקבע שמי שרוצה להתחבר לא יכול לבוא כשברירי וחלקי סיעות אלא להיות חלק מהמפלגה שלו. ראינו את הטעות שעשה משה יעלון, שהיה יכול להיות במקום השני או השלישי אצל לפיד וישב עכשיו בבית".

"ליש עתיד יש שטח טוב מאוד יחסית למפלגות אחרות. רואים את הפעילים בכל רחבי המדינה ולפיד שומר על קשר עם האנשים האלה וזה משחק לטובתו", היא מוסיפה.

סקר שפורסם היום ב-103FM סימן את מפלגת ימינה והעומד בראשה נפתלי בנט כמי שיכול להכריע אם תקום ממשלת ימין בראשות נתניהו או ממשלה אחרת. "בנט בפירוש מיצב את עצמו כלשון המאזניים במובן הזה שהוא אומר שהוא יכול לשבת גם עם נתניהו וגם עם הצד השני. אני בטוחה שבבטן של שניהם – גם סער וגם בנט – מעדיפים ממשלה ימנית עם ש"ס ויהדות התורה שעדיין מסרבות להתנתק מנתניהו. אגב, גם את בנט ראינו אומר שצריך לשקול אולי שהחרדים לא יהיו בהנהגה. גם הוא מבין שאולי הוא רוצה שינוי של ההרכב הקואליציוני".

"מבחינת נתניהו עדיף שבנט ישב אצלו בממשלה מאשר שהוא לא יהיה ראש הממשלה. בנט כל הזמן טען שהוא מחפש להיות לשון המאזניים תועיל לו מבחינת מנדטים ובינתיים זה נראה משתלם".

שניידר מתייחסת גם לירידה בכוחו של גדעון סער. "סער ממצב את עצמו כמי שלא מוכן לשבת בממשלת נתניהו אבל הוא לא מסתפק באותם אנשי ימין שלא רוצים להיות בליכוד אלא צריך להוסיף לעצמו את אותם חילוניים שרוצים להוביל שינוי במדינה ולהחליף את ההנהגה ומוכנים להתעלם מהעמדות של סער בנושאים מדיניים. למעשה הוא נאבק עם יאיר לפיד על אותם הקולות".