עטלף
עטלףצילום: ISTOCK

פקחי ארגון הבריאות העולמי הנמצאים בסין על מנת לחקור את מקור נגיף הקורונה, שוללים את הטענות כי הוא נוצר במעבדה באופן מכוון.

החקירה בניסיון לגלות את מקור הנגיף עדיין בעיצומה, אך הממצאים עד עתה מוכיחים כי לא מדובר בנגיף שנוצר במעבדה ומקורו ככל הנראה בעטלפים או בעלי חיים אחרים שהעבירו אותו לבני אדם.

כעת מנסים החוקרים לבדוק כיצד הצליח הנגיף "לקפוץ" מבעל החיים אל בני האדם.

בתדרוך לעיתונאים אמר בן אמברק, מומחה מטעם ארגון הבריאות העולמי, כי "העבודה לגילוי מקורו של הנגיף הובילה למקום מאגר טבעי של עטלפים. עם זאת, היעדר עטלפים באזור ווהאן מצביעה כי הנגיף קפץ אל בני האדם ככל הנראה דרך בעל חיים אחר. העבודה על זיהוי המסלול של הנגיף נמשכת. התאוריה על אירוע מעבדה הוא בלתי סביר ביותר. זו לא השערה שאנו נציע למחקרים עתידיים".

אמברק גם אישר את טענות המשטר הסיני כי לא אירעה התפרצות של נגיף הקורונה בווהאן לפני דצמבר 2019, אז נרשמו המקרים הראשונים.

ליאנג וואניאן, ראש הצוות הסיני בצוות המחקר המשותף, אמר כי "שרשרת העברה דרך בעלי חיים נראית הדרך המסתמנת, אך עדיין נותר לזהות את מאגר בעלי החיים שנשאו את הנגיף".

מומחי ארגון הבריאות העולמי בילו כחודש בסין, שבועיים מתוכם בבידוד, לפני שהחלו במשימתם. על פי דיווחים מסין, הם ביקרו במשך שעה בלבד בשוק פירות הים בווהאן משם על פי ההערכות פרץ הנגיף ועבר אל בני האדם, ובמכון הווירולוגי בווהאן הם נפגשו במשך ארבע שעות עם מדענים סינים בנסיון להבין מהיכן מקורו של הנגיף.