משקמים את האתר ההיסטורי

המועצה האזורית שומרון שיקמה היום (חמישי) את החומה העתיקה המקיפה את מזבח יהושע בן נון, שנהרסה על ידי הרשות הפלסטינית בימים האחרונים.

במלאכת השיקום השתתפו למעלה מ-30 עובדים של החברה הקבלנית "עייש עבודות עפר" ואנשי מקצוע, בליווי צמוד של צוות המועצה האזורית שומרון ושל שוקי לוין, לשעבר מנהל אגף הביטחון של מועצת שומרון שומרון שליווה את פרופ' אדם זרטל בגילוי המזבח לפני כ-35 שנה.

מועצת שומרון שיקמה כ-35 מטרים של הקיר המערבי של מתחם המזבח, בעזרת אבנים מקומיות. לא ניתן היה לשקם את החומה הצפונית שאורכה כ-20 מטר והושחתה גם היא על-ידי הרשות הפלסטינית ולכך תידרש עבודה ארכיאולוגית יסודית.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "מזבח יהושע בן נון הוא לא רק אתר היסטורי חשוב לעם היהודי, הוא אחד מנכסי צאן הברזל של התרבות העולמית, המקום שבו עם ישראל נעשה לעם.

''המקום הזה שנחשף על-ידי פרופ אדם זרטל מאוניברסיטת חיפה מושך אליו חוקרים מכל רחבי העולם. לצערי הרב אנחנו עדים בשנים האחרונות לפגיעה קשה מצד הרשות הפלסטינית באתרי מורשת היסטוריים כולל שוד והרס עתיקות ברחבי יהודה ושומרון בצורה מכוונת, אבל אין ספק שפגיעה באתר כל כך חשוב לתרבות העולמית זו עליית מדרגה ומעשה ברברי שאין לעבור עליו בשתיקה''.

דגן סיפר: ''אנחנו קיבלנו ביממה האחרונה אלפי פניות מהארץ ומכל רחבי העולם, מאנשי מדע, אקדמיה, היסטוריונים וגורמים שילטוניים. נמשיך למלא יחד עם כל עם ישראל את זכותנו וחובתנו לבנות את כל ארץ ישראל, להתיישב ולטייל בשומרון ולשמור על האתרים ההיסטוריים.

''אני קורא לממשלת ישראל לממש את חובותיה ואת ריבונותה ולמלא אחר האמנות הבינלאומיות שהיא חתומה עליהן ולשמור על אתרי הארכיאולוגיה בתחומה. להגן באופן מעשי ולא רק בדיבורים על אתרי התרבות והמורשת", הוסיף ראש מועצת שומרון.