פרופ' דרור מבורך
פרופ' דרור מבורךצילום: דוברות הדסה

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, פרופ' דרור מבורך התריע הבוקר מפני אדישות הציבור המסוכנת לנוכח הירידה בתחלואה הארצית.

תחילה עדכן על מצב התחלואה במחלקת הקורונה אותה הוא מנהל. "ירדנו בסוף השבוע למשהו כמו 80 חולים והבוקר אני מוצא 100 חולים במחלקה. נקווה שזה בעיקר חולים שנתקעו בגלל שישי שבת ולא עלייה ממשית שיכולה להגיע גם עקב ההלוויות ההמוניות לפני שבועיים", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

לדבריו, ישראל עדיין מצויה בתחלואה גבוהה והיא נובעת מחוסר זהירות. "לא רק לוויות המוניות, ראיתי גם תמונה של נמל תל אביב ואנשים בלי מסיכות. העם התעייף וזה קרה מוקדם מדי. מי שמתחסן היום האפקט שלו זה עוד חודש ושבוע. אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה ואנשים צריכים מאוד להישמר לנפשם".

לדברי מבורך: "יש ירידה במספר החולים בני 60+ וזו מגמה חשובה כי התחלואה בקרב האוכלוסייה הזו יותר משמעותית אבל יחד עם זאת, 1000 חולים זה הרבה יותר מאיך שסגרנו את הסגר השני והראשון".

פרופ' מבורך התייחס לסוגיית הטיפולים התרופתיים שמקבלים חולי הקורונה המאושפזים. "אנחנו התחלנו כבר במרץ עם איזה טיפול תרופתי שהיה בנוי על מחקרים קטנים ועל שמועות ושיחה מפה לפה ולאט לאט הדבר התייצב. כיום אנחנו מטפלים בעיקר בתרופות מוכחות.

"תרופות שאינן מוכחות אנחנו מטפלים בהן במסגרת של ניסוי קליני. כלומר מבקשים את הסכמת החולה להשתתף בניסוי שבו לפעמים הוא לא יקבל את התרופה ולפעמים כן וככה אנחנו לומדים איזה תרופות אפקטיביות. כיום יש מספר תרופות שאנחנו משתמשים בהן".

"למחלה הקשה אנחנו נותנים תרופה אנטי ויראלית בשם 'רמדיסיבר", מספר מבורך. "בנוסף, אנחנו משתמשים במסגרת בניסוי קליני, בנוגדנים כנגד הוירוס או בפלסמה ממחלימים. יש לנו ארסנל כזה ויש את המחקרים הקליניים שיכולים להצטרף ואחד מהם זה תרופה שהיא יותר ניסויית ועדיין לא הוכחה".