דינה זילבר ומרים פרץ
דינה זילבר ומרים פרץצילום: גלי צה"ל

מילים ומשפטים. זהו שמה של תכנית הרדיו החדשה של עורכת הדין דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש עד לא מכבר.

בתכנית היא תארח אישים לשיחה אישית. הפובליציסט הרב ד"ר חיים שיין מבקר את הבחירה בזילבר להגשת התכנית.

"החלטה מוזרה", כך מגדיר הרב ד"ר חיים שיין את ההחלטה בגלי צה"ל לתת את שרביט ההנחיה בידיה של זילבר. "זו החלטה שנותנת ביטוי לתחושה שבגלי צה"ל, כמו בכלי תקשורת רבים, השמאל שולט והימין משום מה נרפה וחלש וכל הזמן תקשורת הימין צריכה להתרפס ולהצטדק.

''זה המשך למשילות של יושבי צאלח אדין שהתחיל בעולם המשפט, עבר לעולם הפקידות ונמצא מזה זמן בעולם התקשורת וממשיך הלאה".

ואולי מדובר באישיות מעניינת בעלת ניסיון חיים ויכולת הקשבה וניתוח שיכולה לנצל את כישוריה בעולם הרדיו והריאיונות? "אני בטוח שיש הרבה מאוד אנשים בימין שעומדים בהגדרה הזו, אבל משום מה לא מקבלים תכנית בגלי צה"ל. זו שערורייה. זו תחנת שידור צבאית ולא צריך לתת בה ביטוי לדעות שמאלניות רדיקאליות. אני לא חושב שבגלי צה"ל צריך לתת ביטוי פוליטיות לעמדה שסבורה ששלטון הפקידות אמור להנהיג את מדינת ישראל", אומר ד"ר שיין ומכוון לנאומה התקיף של זילבר טרם פרישתה מתפקידה.

"זו לא הייתה רק ביקורת כלפי נתניהו, אלא ביקורת כלפי כל השלטון בישראל, שצריך להעביר אותו מהדרג הנבחר לפקידות. אלו דברים קשים וחמורים ובתחנה צבאית לא צריך לתת ביטוי לדעות ליוזמות ולגישות האלה".

בדבריו מזכיר ד"ר שיין את ההמלצה שניתנה לסגור את גלי צה"ל, אך היועמ"ש "אביחי מנדלבליט לא יוותר על המעוז הזה שיש לו בתקשורת וכעת מצטרפת לזה גם דינה זילבר, מה שנותן הוכחה למשמעות אי סגירת גלי צה"ל".

על דבריו אלה של שיין אנו שואלים אם יתכן תיאורטית שבגלי צה"ל בוחרים דווקא בדינה זילבר כמעין ריצוי למנדלבליט המגונן עליהם מפני סגירת התחנה. שיין סבור שאכן הטענה צודקת לחלוטין ו"בהקשר לאנשים אחרים קוראים לזה 'סיקור אוהד' וגם מעמידים אותם לדין. אין לי ספק שאי הסגירה של גלי צה"ל יש לה קשר ישיר או עקיף לרצון לקבל סיקור אוהד ואנחנו יודעים כעת מה משמעותו של סיקור אוהד".

שיין רואה בפרסומים הראשונים על ראיון עם מרים פרץ במסגרת התכנית החדשה חלק מהתחכום שנועד למנוע ביקורת מימין על קיומה של התכנית. "בכל פעם שיטענו טענה כלפי דינה זילבר התשובה תהיה 'היא הרי ראיינה את מרים פרץ בתכנית הראשונה שלה'. כדאי לשים לב לתחכום. כואב לי הלב שמאז בגין הימין לא הצליח להשתלט על סוגיית השמאל בתקשורת.

''אמרו לי אנשים שבאותו לילה ביולי 77' ברשות השידור ארזו את החפצים שלהם, ולמחרת בגין אמר שיש להם משפחות ואי אפשר לפטר אותם. עד היום אותם אנשי שמאל שולטים בתקשורת והפרנסה שלהם היא מהמיסים שכל עם ישראל משלם".

האם הוא עצמו יסכים להתראיין בתכנית? שיין משוכנע שהזמנה כזו לא תגיע אליו, אבל "אם אוכל לבטא את עמדותיי אין לי שום בעיה להשתתף, אבל גם לא יזמינו וגם אין מקום להשתתף בתכנית כזו שאנחנו יודעים מה הכיוון והמגמה שלה. זה יהיה צידוק לדעות אחרות שיושמעו בתכנית הזו, אז למה לתת להם את הצידוק הזה?".