בית משפט
בית משפטצילום: iStock

אורן כהן היה הבעלים של מספר חברות אשר עסקו בתחום הליהוק להפקות קולנוע, טלוויזיה, פרסומות, קליפים ועוד.

לא מעט צעירים וצעירות נכנסים לחברות ליהוק עם חלומות גדולים - לעבוד בתעשיית הטלוויזיה, להתפרסם ולהרוויח. מדובר בילדים, נערים ומבוגרים, שרואים פרסומות ברשתות החברתיות ובאינטרנט ומוקסמים.

להחלטה המלאה

בשנת 2015 ולאחר הגשת מספר רב של תלונות ותחקירים שנערכו בטלוויזיה התפוצצה הפרשה. משטרת ישראל פשטה על משרדי החברה, החרימה את כל החומרים, תפסה את חשבונות הבנק של החברה ובעליה וכנגד מר כהן הוגש כתב אישום שמתנהל עד ליום זה.

הטענה העיקרית הייתה כי החברות הבטיחו הבטחות שהן לא יכולות לקיים, הציגה לאותם צעירים וצעירות חלום ליהוק להפקות שלא היו קיימות ובמקביל - גבו עשרות אלפי שקלים מהורי הצעירים.

בשנת 2016 הוגשו 2 תובענות ייצוגיות כנגד החברות וכהן בסך של 35 מיליון ₪ ו 17 מיליון ₪. אל התובענות וניהול התיק הצטרפה המועצה הישראלית לצרכנות אשר הביעה התנגדותה להסדר לאורך כל הדרך.

בהחלטה דרמטית בחלוף 5 שנים מיום פתיחת התובענות קובע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי בתיק קשיים רבים לרבות האפשרות לאתר נפגעים אמיתיים, לכמת את הפיצוי הכספי המגיע לכל אחד אם בכלל, והעדר אפשרות פיקוח על מנגנון הפיצוי במסגרת תובענה ייצוגית.

בית המשפט המחוזי מבטל תביעות של 52 מיליון ₪ ומוריד את התיק לדיון בבית משפט השלום בשאלה אם הוא ראוי להמשיך להתדיין כתובענה ייצוגית על סכום שלא עולה את סמכות בית משפט השלום ואם בכלל יש מקום להסדר ופיצוי.

עוד הובהר בדיון כי ככל הנראה הסדר או פיצוי שיהיה בסופו של יום לא יעלה את הסך של 300,000 ₪, סך אותו היה מוכן כהן לשלם כהסדר לכל אדם שייטען בעתיד כי נפגע וזאת אף ללא להודות בדבר.

עו"ד לירום סנדה
עו"ד לירום סנדהצילום: אורית חן