חתונה
חתונהצילום: istock

על רקע היציאה מהסגר, שיגר פורום איגוד אולמות המהדרין מכתב לראש הממשלה ובו דרישה לאשר את פתיחת האולמות באופן מיידי ולא רק ב-7 במרץ כפי שמופיע במתווה היציאה המקורי.

"בימים אלו כשכל ענפי המשק חוזרים לשגרה במידה רבה בהתאם להחלטות שקיבלו הממשלה וקבינט הקורונה שבראשותך, נשכח דווקא ענף החתונות שהוא הכי קריטי מחד והכי בטוח מאידך", כותבים בעלי האולמות.

"כפי שהוחלט על ידכם נפתחים היום כמעט כל ענפי הבילוי והמלונאות, אשר למרות החשיבות הרבה שלהם הם נעדרי חשיבות קיומית. לעומתם, חתונות הן חלק אינטגרלי ממעגל החיים, וכפי שכבר פורסם על ידי המשרד לשירותי דת סך החתונות בשנת הקורונה עמד על כשמונים אחוזים מהממוצע השנתי, כלומר: נערכו אלפי חתונות, רובן באופן פיראטי, כל זאת מחוסר ברירה של המתחתנים".

לדבריהם, "התעלמות הגורמים הרלוונטיים מהסדרת אירועי החתונות במקומות שיועדו לכך על ידי הרשויות, עם דרישות רגולציה מחמירות במיוחד, תוך מניעת כניסת חולים לאירוע על ידי תו ירוק ו/או בדיקות שליליות כמו באיים הירוקים או בטיסות, גרמה למספר גבוה ובלתי ידוע של נפטרים וחולים שיכל להימנע על ידי אישור של קיום האירועים הללו בכפוף לתקנות מחמירות ואכיפתן.

כעת, כשכל הענפי התרבות נפתחים לתמיד, ענף האירועים צפוי להיפתח לתקופה מוגבלת מאוד בגלל ימי ספירת העומר.

כלומר אם אכן הענף יפתח רק ב־7.3.2021 המשמעות היא שהפתיחה תהיה לימים ספורים בלבד היות שבשל ספירת העומר החתונות ייעצרו, שוב. בשל כך אנו עלולים למצוא את עצמנו בזמן הקרוב שוב בפני הצפה של חתונות פיראטיות שנזקן מרובה, וכפי שפירטנו".

"מסיבה זו", כך בעלי האולמות, "אנו מבקשים לפתוח את ענף האירועים באופן מיידי, בכפוף למתווה הדרכון הירוק, באופן שיאפשר קיום אירועים בטוחים בעלי סיכון מינימלי, וימנע מאות ואלפי חתונות פיראטיות בעלות פוטנציאל להפוך למגרות קורונה ומסיבות הדבקה המוניות. כל זאת בנוסף ל'בלון החמצן' הכלכלי שיש בפתיחה זו עבור בעלי האולמות שנפגעו יותר מכל ענף אחר במהלך השנה החולפת".

יצוין כי עמדתם של בעלי האולמות מצטרפת לדרישה דומה שהציב יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, שדורש ממשרד הבריאות לפתוח את האולמות מיד לאחר חג הפורים ולא לדחות את הפתיחה עד למרץ.