יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'צילום: משה ביטון

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוהה בראיון לפודקאסט החדש של "ישראל היום" כיצד ייתכן שלימין רוב של שני שליש בקרב הציבור ובמנדטים, אבל נראה שדווקא שהממשלה תוקם דווקא בידי השמאל.

"כשהשמאל שותף בממשלה, הוא מוביל את הטון שלה. בגלל זה עזבתי את בנט, שבגלל עלבונות אישיים בחר ללכת לשמאל. אז בגלל שנתניהו לא מנהל מספיק טוב את משבר הקורונה נלך עם השמאל וניתן לו לקבוע את הטון? הוא אמר שהוא ירכיב ממשלה עם סער, לפיד, מרב מיכאלי והורוביץ – אין אף מטרה חשובה מזו כרגע", אמר סמוטריץ'.

סמוטריץ' תקף גם את ראש מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שאמר שהוא חבר לשמאל בגלל סגירת חשבונות. "הוא, כמו שתיים-שלוש מפלגות אחרות, יחזירו את השמאל שכמעט נעלם אל הממשלה, במקום לממש את הרוב הימני בציבור. רבים ממצביעים הימין לא מבינים את האסטרטגיה הזו".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית התייחס גם לסגירת נתב"ג והדיווח שמרבית השבים ארצה בטיסות חילוץ הם חרדים. "מדובר בתחקיר שמעליב את העיתונות, מביש. זו השיטה, לשדר תחקיר על החרדים בליל שבת כשהחרדים והדתיים לא צופים בו".

על ניהול המדיניות בנמל התעופה אמר, "המעבר מקיצוניות לקיצוניות מפתיחה מבוקרת ללא בידוד, כך שכל אחד מייבא איזה וריאנט שצריך ללא שום בקרה, ואז סוגר הרמטית את ישראל בלי שום פתרון ותוקע עשרות אלפי ישראלים ברחבי העולם".