רוני גמזו
רוני גמזוצילום: משרד הבריאות

עיתונאית חדשות 12, עמליה דואק, שוחחה בצהריים (ראשון) עם קבינט מומחי הקורונה במסגרת "ועידת המשפיעים" של קשת ו-N12.

פרופ' רוני גמזו קרא בשיחה לפתוח יותר את המשק, "החשש הוא מוגזם, צריך לפתוח יותר. אנחנו צריכים להיות גם אמיצים מול אנשים ששנה בלי פרנסה, הציבור גם מתבלבל מזה. יש פה מערכת חינוך וכלכלה שהייתה משותקת שנה. אנחנו המדינה הכי מחוסנת בעולם".

"הייתי פותח את כיתות ז' - י' בצורה נרחבת יותר למרות המורכבות. ישראל צריכה לשים את כל יהבה כעת על החזרת החינוך, הכלכלה, החברה, הכל בשום שכל ובלי לחשוש. היעד של החיסון הושג בעיקרו וצריך להמשיך ולחסן והייתי רוצה לראות תכנית כלכלית חברתית כלכלית", הוסיף.

פרופ' גליה רהב ציינה, "פתיחת בתי הספר צריכה להיעשות יותר בזהירות. אסור לשכוח שילדים לא התחסנו והם כן מדביקים. ראו מה קרה עם נשים הרות והתחלואה שראינו. יש וריאנטים, כל שני וחמישי יש וריאנט חדש, החיסון יעיל פחות נגד הוריאנט הדרום אפריקני. לכן עלינו להיות זהירים. הבעיה אצלנו היא שהכל או שחור או לבן - או לפתוח הכל או לסגור הכל. המילה אכיפה במדינת ישראל היא בעייתית, לא מצליחים לעשות אכיפה. צריך לפתוח לאט".

פרופ' זאב רוטשטיין ציין בשיחה, "צריך לעצור את הקורונה מבלי לסגור את נתב"ג".

פרופ רהב קראה "לעשות מהלך מבוקר ולחסן ילדים וכן להכניס לשימוש את מערך הבדיקות המהירות בתפוצה נרחבת".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, הצטרף לגישה זו, "הייתי שמח לחסן את ילדי בחיסון של פייזר גם לפני גמר תוצאות הניסוי. לו הייתה לי אפשרות לשלבם במחקר שמנוהל באופן רציני הייתי עושה זאת".

בר סימן טוב קרא לתת הנחיות שהציבור יוכל לעמוד בהן, "לקראת פסח אנשים יצביעו ברגליים למרות מה שהממשלה תגיד, לכן כדאי להגיד להם בין שניים לשלושה משקי בית יחד כי המציאות השתנתה ואני מתקשה לראות את הציבור מעביר את פסח 2021 כמו פסח 2020"

פרופסור רוני גמזו טען מנגד, "אני רואה את הפסח השנה רגיל אנחנו המדינה הראשונה לצאת אחרי החיסונים"