חבצלת דולב
חבצלת דולבצילום: יח"צ

תנועת הפמיניזם באה לתקן עוול גדול שהיה לאורך כל שנות ההיסטוריה בה נשים היו מופלות לרעה כמעט בכל תחום.

כברת דרך ארוכה העולם נעשתה מאז ועד היום. מעמד הנשים הוא לאין ערוך טוב יותר ממה שהיה. יש שאינם מבחינים בין הפמיניזם בראשיתו, שהיה חיובי במגמתו (כך שמעתי מהרב יהושע שפירא) ובא לשפר את מעמדה של האישה, לבין הפמיניזם בצורתו הנוכחית – הפמיניזם הרדיקלי.

הפמיניזם הרדיקלי מבוסס על התאוריה המרקסיסטית, הסוברת כי העולם מתחלק לשני מעמדות: מדכאים ומדוכאים, שולטים ונשלטים, מנצלים ומנוצלים. גם בנוגע ליחסים בין גברים לנשים התאוריה הפמיניסטית הרדיקלית מניחה שבעולם הגברים שולטים והנשים נשלטות.

אליבא דידם דיכוי נשים הוא עובדה, והגברים נתפסים ככאלו שמנצלים נשים כלכלית, נפשית ומינית.

המשפחה המסורתית מייצגת עבורם את הקונפליקט המעמדי הבסיסי ביותר בהיסטוריה שבו הרווחה וההתפתחות של צד אחד מושג דרך דיכוי של צד שני. ממילא המקום הפחות בטוח לאשה להיות בו הוא במסגרת תא משפחתי, משום שבכך מכניסה האישה את עצמה מרצון למסגרת בה תהיה מנוצלת ומדוכאת.

לדידם, אין פתרון לדבר אלא ע"י טשטוש המושגים גבר ואשה והפיכת הכל ל א-מגדרי, וכמובן פירוק מוסד המשפחה.

אגב, הפמיניזם הרדיקלי הוא היחידי שגם מטיל ספק בעצם רעיון האימהות.

ואיך כל זה קשור לרווקים ורווקות?

התשובה היא שהתפיסות האלו "מסתובבות" בעולם ומשפיעות על כולנו במידה כזו או אחרת. אלו לא רעיונות שאנחנו דוגלים בהם ומודעים אליהם, לרובנו זה לא מודע. עובדה זו הופכת את הדבר למסוכן אף יותר משום שזה יושב לנו בראש, נוכח בתודעתנו, אבל בצורה לא מודעת, ולעיתים זה משפיע עלינו בלי שאנחנו מודעים לכך.

התפיסה הזו היא תפיסה של "עלמא דפירודא" (עולם הפירוד), תפיסה שיוצרת פירוד בעולם.

אי אפשר לבנות זוגיות תקינה ללא ההבנה האחדותית. זוגיות היא האחדות בעולם, שורש האחדות מתחיל משם. שורש האחדות הוא בקשר של עמ"י והקב"ה, בעולם שלנו הדוגמא של זה בקטן הוא בניית הזוגיות בין איש לאשתו והיא מעין הקשר של עמ"י והקב"ה.

כשבחורה פוגשת בחור למטרת נישואין, המטרה היא החיבור והאחדות ביניהם. אבל בראש יכולה להיות לה תפיסת עולם שגברים הם עם שמנצל נשים, שחותר לדכא אותן וכו' .

זו תפיסה שיכולה להרחיק אותה מזוגיות גם אם היא לא מודעת לזה כלל. היא תרצה להתחתן, אך בתוך תוכה היא תפחד "להכניס ראש בריא למיטה חולה". לאחרונה פגשתי גבר (וזה אכן נדיר יותר, אך קיים) שחושש מחיבור עם אישה ולא הבין למה, כשבדקנו לעומק גילינו שהוא מפחד להיות מדכא ומנצל (זו תפיסה שהייתה לו, והוא לא היה מודע לה כלל).

לכן, בעיני, חובה עלינו להכיר את תפיסות העולם האלו ולעקור אותן משורשן. להבין עד כמה הן שקריות ומגמתיות, לא לתת להן לקנות אחיזה בתפיסתנו, ולאפשר לעצמנו חיבור אחדותי ללא פירוד.

חבצלת דולב, מנבחרת המאמנים של פרויקט 252 - תמסור ביום רביעי הקרוב, בשעה 20:20, שיעור בנושא פחד מחיי אישות (לבנות בלבד).

להצטרפות לפרויקט לחצו כאן.