יהודה פואה
יהודה פואהצילום: גילי גהוזי

התחלה// מבשרת ציון, הבכור מבין 12 ילדים בבית דתי לאומי. "זה היה בית שעודד אותנו לעצמאות מחשבתית וללקיחת אחריות, וטיפח בנו את היכולת והרצון לשנות את מה שנראה לנו זקוק לתיקון".

אבא// מיכאל פואה, מוהל. בעבר מנכ"ל 'מנהיגות יהודית' בליכוד וממשמשי הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל. "אבא איש של מקוריות. מנסה תמיד לתקן עולם במלכות ש-די ועושה הכול כדי שישראל תהיה מדינה יהודית".

אמא// מלכי פואה לבית ברמסון, מורה ואשת חינוך. "אבא שלה ממקימי רשת צביה, נעם והישיבה לצעירים. אמא אוהבת, דואגת, עם הראש לכלל ישראל".

לא עושה בעיות// בגיל שנתיים עברו הוריו לטבריה ומשם למצפה נטופה שבגליל התחתון. את שנות בית הספר היסודי עשה בקיבוץ לביא. "הייתי ילד טוב ירושלים. לא עשיתי בעיות, קיבלתי ציונים טובים וכבר אז אהבתי מתמטיקה".

עולם חדש// בתיכון למד בישיבת מקור חיים. "נהניתי מאוד. אלו היו שנים מעצימות ומחכימות שפתחו לי עולם חדש. התרשמתי מדמויות חינוכיות כמו הרב יורם רוזנבאום והרב דוב זינגר".

בא לחזק// עם תום התיכון עבר לישיבת בית אל. "זו הייתה חוויה נעימה, להמשיך עם הלימוד אל תוך הלילה. כשנה לפני הגירוש מגוש קטיף עברתי לישיבת תורת החיים בנווה דקלים. זו מסגרת מאוד ייחודית שהלימוד בה היה טוב ומיוחד. אחרי הגירוש חזרתי לבית אל".

החצי השני// בעודו בחור ישיבה התחתן עם רחל, שאותה הכיר בשידוך. "הכרתי את המשפחה ממצפה נטופה ולמדתי עם אח שלה בישיבה. היא נכדה של הרב יוסי שריד מכולל מר"ץ. היום היא מורה באולפנה במגדל העמק".

ניצני מאבק// "אחרי החתונה גרנו בערד ולראשונה נחשפתי לתופעת המסתננים. אז התחלתי את המאבק שלי בתופעה. שלחתי מדי שבוע מכתבים לעיתונות המקומית ולחברי כנסת. ארגנו הפגנות של תושבים. לקראת הגיוס עברנו לעפרה והתחלתי את הפעילות גם מדרום תל אביב. הפעילות צברה תאוצה, אנשים התחילו להבין את גודל התופעה שאנחנו עומדים בפניה. הגענו לתקשורת, הוצאנו מכתבי רבנים וקיימנו הפגנה מול הבית של אהוד ברק, שהיה אז שר הביטחון. כל גימיק שלנו הגיע לתקשורת ומתישהו זה כבר מוצה".

עולה על מדים// כגבר נשוי התגייס לחיל האוויר לתקופה של שנה וארבעה חודשים. "הייתי ג'ובניק, אז לא היה נראה לי מסובך מדי להיות נשוי בשירות הצבאי. זה היה כמו עבודה, לצאת בבוקר ולחזור. זה התאים לי אז".

אומנות סינית// אחרי השירות הצבאי החל לעבוד כמורה למתמטיקה ובמקביל הקים את ארגון 'בצלמו'. "הקמת הארגון באה אחרי שהובאה לתל אביב תערוכה שבה הוצגו גופות של סינים שעשו מהן יצירות אומנות. סבסדו אז למורים כרטיסים לתערוכה הזאת, וזו ממש הלנת המת. זה הכאיב לי. הגענו עם זה לבג"ץ והתערוכה הוצאה מהארץ ומאז לא מוצגת כאן יותר".

פעיל ציבורי// מאז מאבק רודף מאבק. "התחלנו להעלות נושאים שונים לדיון. מקרי רצח שטויחו ודווחו כהתאבדות, הרס בתי מחבלים, הנגשת מערת המכפלה. אנחנו עוקבים אחרי ארגוני חרם על ישראל ומקבלים סיוע ממשלתי או תקן לשירות לאומי. ברוך ה' הצלחנו לעצור חלק מפעילות הארגונים האלה".

לצאת מהקווים// לא רק נושאים פוליטיים נמצאים על סדר יומו. "לפני שלוש שנים גיליתי שיש במדינת ישראל המון קווי אוטובוס שבמשך שנים על שנים נוסעים ריקים, בלי אף נוסע. זה תקציב ענק של שני מיליון שקלים שנזרקים מדי יום לפח. הצלחנו להביא לכך שכעשרה אחוזים מהקווים הללו יצומצמו, אז חסכנו מאתיים אלף שקל ביום. אבל אנחנו ממשיכים להיאבק כדי להביא לתחבורה יעילה וחסכונית במדינת ישראל".

סטודנט// בין עיסוקיו השונים הוא לומד משפטים במכללת נתניה, כעת בשנה האחרונה ללימודיו. "נחשפתי לנושא של צווי הורות פסיקתיים, מה שאומר שהמדינה לוקחת אנשים שאין להם קשר ביולוגי לילד וקוראת להם הורים. להבנתי זה תהליך שמקעקע את מוסד המשפחה, מזיק לילדים, מוחק את ההורים הביולוגיים ופוגע בזכות הטבעית של ילדים להורים שלהם. הגשתי יחד עם אבא שלי, מיכאל פואה מארגון 'בוחרים במשפחה', שתי עתירות לבג"ץ בנושא, וזה נמצא בתהליך של כתיבת מאמר לכתב העת 'השילוח' במטרה להציף את הבעיה".

מעמיד תלמידים// עובד כמורה למתמטיקה בתיכון אורט יהודה בעיר מגוריו עפולה ובישיבת נחלת ישראל במגדל העמק. "אני אוהב ללמד, להביא את התלמידים להצלחה, לראות אותם מגיעים להישגים, עוברים מבחני בגרות ומפתחים יכולת חשיבה. במתמטיקה, בניגוד למקצועות אחרים, יש מדד הצלחה מאוד אמיתי. זה לא משהו שאפשר לשחק איתו".

הנחת// חמישה. רוויה בכיתה ז', לומדת באולפנה בעפולה. יאיר ישראל תלמיד כיתה ה' בנעם מוריה. מלאכי שלום בכיתה ג', דביר בגן ובארי יצחק שבמעון, השבוע חגג יום הולדת שנתיים. "אני אוהב לראות אותם משחקים ביחד, ונהנה מאוד מהשלב שבו הם מתחילים לקרוא לבד. משתדל להעניק להם חוויות דרך טיולים. השנה לראשונה היינו בחרמון".

עולה להר// בין עיסוקיו השונים לוקח חלק פעיל במאבק המשפטי למען עליית יהודים להר הבית. "לאחרונה תבעתי את המשטרה על כך שפעם אחת לא נתנו לי לעלות להר הבית. זה נגמר ב־1,500 שקלים שקיבלתי כפיצוי".

החגיגה נגמרת// מערכה נוספת שהוא מנהל היא נגד מוסדות תרבות שלדבריו מציגים תכנים מעודדי אלימות או תומכים בטרור. "בחיפה תיאטרון אל־מידאן, בירושלים גלריית ברבור ובבאר שבע 'פורום דו־קיום בנגב לשוויון אזרחי' – שלושה מוסדות שכל אחד מהם עודד שנאה ואלימות, ויחד עם זאת קיבל שטח, תמיכה ממשלתית ותקציבים. בכל אחד מהמקרים ניהלנו קרב ציבורי, מוניציפלי ומשפטי והבאנו לכך שהמקומות נסגרו. המטרה הגדולה שלנו היא להבהיר שמי שפוגע במדינה לא יקבל ממנה גיבוי ויד חופשית לפעילות".

הכול קרוב// בתשע השנים האחרונות מתגורר בעפולה. "זו עיר שיש בה הכול, אבל לא רחוק ומנוכר. זו עיר שאנשיה אוהבים זה את זה ומחוברים זה לזה. אפשר להגיע ממקום אחד למקום אחר באופניים. לאחרונה יש הרבה משפחות שמצטרפות לעיר".

נאחז בארץ// בין כל אלה נאבק נגד החלטות בג"ץ על הרס בתים ביהודה ושומרון. כיום המוקד הוא מצפה כרמים, אבל בעבר היה חלק מהמחאה על הרס עמונה, נתיב האבות ועוד. "המאבק של השמאל בתהליך הזה הוא להפוך את המתיישבים לתת־אדם, לעבריינים ולגזלנים, וכך לשמוט את הקרקע מתחת רגלי ההתיישבות כולה".

אם זה לא היה המסלול// "אין לי מושג".

במגרש הביתי:

בוקר טוב// "מתעורר לתפילה בסביבות שש בבוקר ואחר כך יוצא לקחת את הילדים למסגרות".

פלייליסט// "אוהב לשמוע רדיו, הרבה חדשות ותוכניות אקטואליה, עם דגש מיוחד על המילה האחרונה עם עירית לינור".

השבת שלי// "זמן עם הילדים, עם המשפחה, אוכל טוב. זמן לנוח, לישון ולצבור כוחות".

דמויות מופת// "אבא שלי, שעוסק בדברים הנכונים, שהוא גם הרב שלי והכתובת לשאלות בהלכה. והרב שלמה גורן".

משאלה// "שנזכה לתקן עולם במלכות ש-די".

מפחיד אותי// "להיות סטטי, להפסיק לפעול ולהפסיק להיות אכפתי".

כשאהיה גדול// "אני חושב שאני רוצה להיות משפטן בעתיד, אבל לא יודע. כרגע זה מה שנראה לי".

לתגובות: [email protected]