ספיר ניסני
ספיר ניסניצילום: צילום מסך

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את ערעורה של ספיר ניסני נגד פסק הדין שניתן בעניינה בבית משפט השלום בפתח תקווה, במסגרתו הורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה, מרים ניסני ז"ל, ונדונה ל- 3 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

בכך הותיר בית המשפט המחוזי את הרשעתה ועונשה של ניסני על כנו, והורה כי תתייצב לריצוי מאסרה ב-13 ביוני בבית הסוהר נווה תרצה.

כזכור, ביוני 2016, הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד ניסני בגין גרימת מוות ברשלנות של אמה. זאת לאחר שבחקירה לא נאספה תשתית ראייתית של ממש להוכיח כי פגעה באמה במודע או במתכוון, ואף נאספו אינדיקציות ראייתיות אובייקטיביות שונות התומכות בגרסתה כי הדבר אירע בטעות רשלנית.

ביולי 2018, במסגרת הסדר דיוני בין הצדדים, הודתה ניסני בכתב אישום מתוקן (בו הוכנסו שינויים קלים בלבד) בגרימת מות אמה ברשלנות.

בהתאם להסדר הדיוני בין הצדדים, לאחר הודאתה, טענה ניסני טענות משפטיות שונות בבקשה לבטל את כתב האישום המתוקן מטעמי הגנה מן הצדק. בפברואר 2019 קיבל בימ"ש השלום בפתח תקווה את עמדת הפרקליטות, לפיה על אף שבמקרים מסוימים של גרימת מוות ברשלנות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה הנטייה הינה שלא להעמיד לדין פלילי, ולכל הפחות, שלא להשית מאסר בפועל, במקרה זה, הרף הגבוה במיוחד של הרשלנות, הצדיק את העמדתה לדין והרשעתה בפלילים.

בהמשך, לאור רף הרשלנות הגבוה, עתרה הפרקליטות להשית על ניסני מאסר בפועל. באוגוסט 2020, קיבל ביהמ"ש את עמדת הפרקליטות גם לעניין העונש, וגזר על הנאשמת 3 חודשי מאסר ו- 8 חודשי מאסר על תנאי.

בספטמבר 2020 הגישה ניסני ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הרשעתה ונגד חומרת עונשה, וניתן לה עיכוב ביצוע של העונש עד מתן פסק דין בערעור. הערעור שהגישה ניסני לא כלל את נימוקי הערעור, והיא ביקשה מביהמ"ש לאפשר לה אורכה להגשת נימוקי הערעור. במשך מספר חודשים ניתנו לה ארכות נוספות אך הנימוקים לא הוגשו.

לאחר שהארכה האחרונה לא נוצלה על ידה להגשת נימוקי הערעור, ולאחר שחלפו לא פחות מ- 6 חודשים מיום הגשת הערעור ו- 7.5 חודשים מיום מתן גזר הדין נגדה, דחה ביהמ"ש המחוזי מרכז סופית את הערעור על כל היבטיו, וקבע כי על ניסני להתייצב לריצוי מאסרה ביוני 2021 בבית סוהר נווה תרצה.