גילה יובל
גילה יובלצילום: מירי שמעונוביץ

"אני ממש מתלבטת. אני לא יודעת מה לעשות. אנחנו יוצאים כבר חודשיים. הבחור חמוד. באמת. ממש מה שרציתי: תורני, ערכי, שמח וזורם. יש לו עין טובה, ולב גדול! ועם כל זה, את לא מבינה כמה אני בוכה".

"מצד אחד - הוא באמת מותק של בחור. מצד שני - אני לא שמחה. פשוט לא שמחה. יושבת ובוכה. את מבינה, היה לי פעם בחור שהתאהבתי בו. אהבתי אותו ממש. עפתי עליו. יצאנו כמה חודשים טובים. הוא היה גבר אמיתי. זורם ומלא אנרגיות. ידע להחמיא לי, אבל בסוף הבנתי שעם כל הזרימה, אין שם יציבות. גבר גבר, אבל תכל'ס אי אפשר לסמוך עליו באמת. היה לי קשה להודות בזה. הייתי די מסונוורת מכל הבטחון שהוא שידר סביבו. כל-כך חיפשתי בטחון שלקח זמן עד שהבנתי שהבחור עף על עצמו, אבל בתכל'ס - הכל מילים עפות באוויר".

כל-כך הזדהתי איתה. יכולתי לדמיין את עצמי, בגילה, זורחת מאושר על האהבה שמצאה נפשי, ומתרסקת לנוכח ההבנה, שיש כאן חלום אבל זאת לא אהבה.

אחרי שמתרסקים פעם אחת, ממש אין חשק שזה יקרה שוב. את תופסת את עצמך. לובשת שריון. נועלת את הנערה הילדותית שבתוכך על מנעול ובריח. שומרת שהיא לא תצא שוב, תאבד ככה את הראש ותיפול.

הקול הבוגר תופס עכשיו פיקוד. הרגש ננעל והשכל מנהל את לוח הבקרה. אז הציעו לה בחור. היא חקרה ובדקה ומצאה שאכן אפשר לסמוך עליו. הבחור אחראי, רציני, שתי רגליים על הקרקע. יש בו גם וגם וגם, כל מה שרצתה.

וככה אני שומעת את הבחורה שמולי, מחזיקה בקשר ולא מוותרת. מרכז הבקרה משדר: "על בחור כזה אסור לוותר". הנתונים מאושרים, והלב שורף מבפנים. נכון, על הנייר הכל מושלם. אבל מה עם הלב. איפה הלב? מה אומר הלב?

למי להקשיב? ללב או לשכל?

הלב כבר טעה, ומה אם עכשיו השכל טועה?
מה לעשות עם הקולות הבוכים של הלב? איך אפשר להמשיך בקשר שאין בו שמחה?

השאלה שאלה גדולה, וכדי לעשות ברור צריך הקשבה עמוקה. הקשבה לקול של הלב. הלב שמרגיש ומאותת לי מה נכון או לא נכון.

קשר בריא הוא קשר שהשכל מאשר על-פי רשימת ערכים וצרכים ברורה, ולצידו גם הלב חי בשמחה.

לפעמים לב בוכה כי הוא מפחד ולא מעז. הוא פשוט מחפש את הקול הפנימי המאשר, הסומך והבטוח. לפעמים הנשמה מרגישה שיש פה באמת חוסר התאמה. איך אפשר לדעת אם הלב צריך להתגבר על פחד ולהעז או שיש לו סיבה אמיתית להיתקע ולסרב?

הקשבה ללב כואב היא הקשבת עומק ממוקדת ועדינה. הקשבה שמסננת רעשי רקע ומקשיבה לגיבור הראשי שמחפש בטחון והגנה.

לפעמים אפשר להקשיב הקשבה פנימית מודעת, ולפעמים צריך להיעזר במי שהמומחיות שלו היא הקשבה לבבית ממוקדת ורגישה. אל תישארו עם זה לבד. זאת עבודה מידי עדינה.

גילה יובל חברה בנבחרת המאמנים של פרוייקט 252.

עדין לא בפרוייקט? הצטרפו כאן.