שגריר ישראל בארצות הברית ובאו״ם גלעד ארדן ציין באירוע יום העצמאות הווירטואלי שערכה שגרירות ישראל בוושינגטון את הברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית. באירוע נשאו דברים מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן והנהגת הסנאט האמריקאי משתי המפלגות: מנהיג הרוב הדמוקרטי הסנטור צ'אק שומר ומנהיג המיעוט הרפובליקני הסנטור מיטש מקונל. באירוע השתתפו גם הדיפלומטים הישראלים מכל רחבי ארצות הברית והוא כלל הופעת אורח מיוחדת של הזמר קובי אפללו.

מעל ל-20,000 איש צפו בשידור החי של חגיגות יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל ששודר בדפי הרשתות החברתיות של שגרירות ישראל בוושינגטון ושל הקונסוליות הישראליות בארה"ב. האירוע הווירטואלי שודר היום, יום רביעי ה-14.4 בשעה 20:00 שעון מזרח ארה"ב.

"אמנם יש לנו לעתים דעות שונות, אבל הקשר החזק והברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית- לעולם לא תישבר", אמר השגריר גלעד ארדן בהתייחס לערכים המשותפים בין ישראל לארה"ב. עוד הוסיף ארדן: "אנו מאמינים בערך הדמוקרטיה ואנו מקדשים את זכות האדם לחירות ולשוויון ותמיד נחתור לסובלנות, להבנה ולקבלה של האחר. אנו דוגלים בזכותו של הפרט לחיות את חייו בביטחון ונמשיך להיאבק בשנאה. העקרונות הללו אותם ישראל וארה"ב חולקות, יחד עם הזכות להיות עם חופשי בארצנו, הם המחבר את המדינות שלנו בקשר חזק שלעולם לא יישבר."

השגריר ארדן התייחס לשינויים הגיאו-פוליטיים במזרח התיכון ואמר: "יש לנו כיום הזדמנות להרחיב את מעגל השלום ולעצב מחדש את המזרח התיכון על ידי העמקת שיתופי הפעולה עם כל המדינות שחתומות על הסכמי אברהם ומדינות נוספות באזור. בכוונתי לעבוד בשנה הקרובה יחד עם הממשל האמריקני כדי להרחיב את מעגל השלום בכל דרך אפשרית ואני בטוח שיהיו עוד מדינות באזור שיבחרו בדרך של שלום ודו-קיום עם ישראל. עם-זאת, יחד עם ההזדמנויות הללו, אנו מתמודדים עם משטרים קיצוניים, במיוחד איראן, וקבוצות הטרור הרצחניות בהן הם תומכים".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בירך את הצופים בעברית ליום העצמאות והוסיף: "לכבוד יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, אנו מצדיעים לכם על הנחישות, הגבורה וכוח ההמצאה שאפשרה למדינתכם לעמוד איתנה ומשגשגת לאורך שנותיה." מזכיר המדינה בלינקן המשיך והדגיש את הקשר החזק בין ארה"ב לישראל: "מחויבותה של ארה"ב לישראל חקוקה בברזל וביחד אנו עובדים על מנת לחזק את כל ההיבטים בשותפות הזו, בדיוק כפי שעשינו מאז שארה"ב הכירה לראשונה במדינת ישראל בשנת 1948".

בלינקן גם התייחס בדבריו להרחבת מעגל השלום במזרח התיכון ואמר: "ארצות הברית מברכת ותומכת בהסכמי הנורמליזציה האחרונים. אנו נמשיך לעודד מדינות נוספות לנרמל את יחסיהן עם ישראל ונחפש הזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בין מדינות האזור. כתוצאה מכך אני מצפה שקבוצת המדינות החברות של ישראל תגדל אף יותר בשנה הקרובה".

במסר ברור של תמיכה דו-מפלגתית בישראל מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר ומנהיג המיעוט בסנאט מיטש מקונל בירכו גם-כן באירוע והדגישו את הברית בין ישראל לארה"ב. מנהיג הרוב צ'אק שומר: "הסנאט של ארצות הברית ימשיך לעמוד לצד ישראל ולחזק את הברית ארוכת השנים במטרה לפעול יחד לבניית עתיד בטוח ומשגשג לשתי מדינותינו. כל עוד אני מנהיג הרוב בסנאט, היחסים החמים והקרובים בין ישראל לארצות הברית יישמרו".

מנהיג המיעוט מיטש מקונל: "אני מקווה שהיום החגיגי הזה ישמש כהשראה למנהיגים בישראל, בארה"ב ובעולם כולו. אני אעשה כל שביכולתי כדי לוודא שארצות הברית תמשיך לעמוד איתנה לצד ישראל בין אם ברגעים היסטוריים וחגיגיים של הישגים ובין אם ברגעים בהם אנו מתמודדים עם אתגרים משותפים".

מעבר להדגשת הקשרים המדיניים החזקים והתמיכה הדו-מפלגתית של ישראל בארה"ב, אירוע יום העצמאות האיר זרקור גם על עבודת הדיפלומטיה הציבורית שמבצעים הדיפלומטים הישראליים ברחבי ארה"ב על-בסיס קבוע ובמיוחד בשנה האחרונה. באירוע שודרו סרטונים שהוכנו בקונסוליות הישראליות בארה"ב אשר סיפקו הצצה לעבודה החשובה של הדיפלומטים ברחבי היבשת ולשיתופי הפעולה הנרחבים בין ישראל למדינות השונות בארה״ב.

לסיום האירוע, הזמרת וונדה באטל שרה את "התקווה" ואת ההמנון האמריקאי. וונדה מנהלת את כנסיית דקסטר באלבמה שבה נאם והטיף מרטין לותר קינג. השגריר ארדן הכיר אותה במהלך ביקורו בדרום ארה"ב ובמהלכו קיים פגישות לחיזוק הקשר עם הקהילה האפרו-אמריקאית. הפגישה שלה עם ארדן נחרתה בזיכרונו והותירה בו רושם רב וכשהציג ארדן את וונדה באירוע, הוא הסביר מדוע בחר בה לשיר את שני ההמנונים: "לאחר שפגשתי את וונדה לראשונה, ידעתי שהיא האדם המתאים ביותר לשיר את ההמנונים באירוע יום העצמאות שלנו- מסירותה של וונדה להנציח את מורשתו של מרטין לותר קינג ומאבקו למען שוויון ונגד רדיפה, ממחישה את המורשת המשותפת של הקהילה היהודית והקהילה האפרו-אמריקאית וגם את הקשר המיוחד ושותפות הגורל בין ישראל וארצות הברית".