גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה וארגון אדם טבע ודין מפרסמים חוק אקלים מקיף ונרחב שיכלול הפחתת פליטות של גזי חממה בשיעור של 85% עד לשנת 2050.

על פי החוק, המדינה תתחייב לשורת צעדים מעשיים בהם התייעלות אנרגטית, הרחבת השימוש באנרגיות מתחדשות והערכות לשינויי האקלים. החוק החדש כולל הקמת ועדת מומחים עצמאית לליווי הטיפול הממשלתי בנושא וכן מנגנונים לדיווח ובקרה.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל הביעה שביעות רצון ואמרה, "משבר האקלים והנזקים הנובעים ממנו הם עובדה שאינה שנויה במחלוקת כיום בין מומחים ומדענים. שינוי האקלים הניכר בעשורים האחרונים הוא תוצר לוואי של הפעילות האנושית, ובעיקר שריפת דלק פחמני".

"אנחנו מציגים היום, בשיתוף עם 'אדם טבע ודין', חוק אקלים ישראלי, שמעגן את היעדים הלאומיים להפחתת פליטות גזי חממה ועוסק בהסתגלות הנדרשת לשינוי אקלים, להשפעות הנובעות ממנו ונזקיו. אנחנו היום מגינים על הציבור, על בריאותו ועל רווחתו מפני השלכות משבר האקלים, ובפרט על הדורות הבאים אשר יאלצו להתמודד עם ההחרפה הצפויה במצב", הוסיפה גמליאל.

"יחד, נוביל את ישראל לעמוד במחויבויותיה הבין-לאומיות מכוח אמנת האקלים, ואני קוראת לשרי הממשלה הרלוונטיים להישיר מבט אמיץ אל המציאות, להבין כי אנו בעת חירום, ולתמוך בחוק האקלים שאנחנו מובילים", סיכמה.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין, אמר כי "השרה גילה גמליאל והמשרד להגנת הסביבה מובילים היום מהלך היסטורי בשיתוף אדם טבע ודין, בדרך להכנסת ישראל לרשימת המדינות המתוקנות הנערכות להתמודדות עם משבר האקלים".

"אנו גאים להיות שותף מקצועי לניסוח חקיקת האקלים ונעשה כל שניתן כדי לפעול לצד המשרד לקידום יעדים של איפוס פחמן עד שנת 2050, מעבר ל-100% אנרגיות מתחדשות, והיערכות אמיתית לאיומי האקלים. חוק אקלים לישראל הוא מורשת הכרחית שאנו חייבים להותיר לילדינו, למען איכות חייהם ועתידם הקיומי בישראל", דברי ברכה.