אישה בהיריון
אישה בהיריוןצילום: Thinkstock

מחקר שנערך בבית החולים שיבא מעלה כי איכות העוברים המושגת בטיפולי הפריה לאחר שאחד מבני הזוג המטופלים חלה בקורונה יורדת משמעותית, כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות'.

על פי הפרסום כיום לא קיים מידע בספרות הרפואית והמחקרית על ההשפעה של וירוס הקורונה על סיכויי ההצלחה של טיפולי הפריה חוץ גופית.

המחקר בשיבא, שהוביל פרופ' ראול אורביטו מנהל יחידת הפריון והפריה חוץ גופית, הוא הראשון בעולם שבדק את השפעת המחלה על הפוריות בנשים ובגברים ועל תוצאות הטיפולים.

במהלך המחקר נדבקו 22 זוגות שהיו בטיפולי הפריה ושאחד מבני הזוג נדבק בקורונה. מהנתונים שהצטברו עלה כי ההידבקות לא פגעה במאגר הביציות של האשה או באיכות הזרע של הגבר, אך כן גרמה לירידה משמעותית באיכות העוברים שהתקבלו בטיפול.

על כן, ממליצים החוקרים, לדחות את טיפול ההפריה לשלושה חודשים לפחות אחרי ההחלמה מקורונה.

פרופ' ראול אורביטו הסביר כי ייצור ביציות וזרעים הוא תהליך שנמשך כשלושה חודשים ויכול להיות מושפע לרעה מתהליכים דלקתיים כמו אלו שנגרמים מהקורונה. "שיעור העוברים האיכותיים שהתקבלו בטיפולי ההפריה החוץ גופית בקרב זוגות שאחד מהם חלה בקורונה, היה קטן יותר והוביל לסיכויים קטנים יותר להשרשה ולכניסה להיריון. עובר באיכות טובה סיכוייו להשתרש ברחם טובים יותר מעובר שאיכותו פחות טובה".