מיכאל פואה מתנועת 'בוחרים במשפחה' זועם על פרסום תיקון לחוק הירושה על ידי משרד המשפטים וטוען כי מדובר בפגיעה במוסד המשפחה.

"בהצעת החוק הזאת משרד המשפטים יוצר תהליך הבניה מחדש של 2 מושגים - הנישואין וההורות", מסביר פואה בראיון באולפן ערוץ 7.

לדבריו, "בהצעה הזאת נמחק כל מה שאנחנו מכירים בתור נישואין של ברית. נישואין התלויים בנתינת טבעת וכריתת ברית טוטאלית. כל המושגים שאנחנו מכירים מקשר חוזי של 'ידועים בציבור' מוחלים על הנישואין הבריתיים. אנחנו רגילים שתהליך ההיפרדות של אנשים שנישאו הוא גירושין ורק במקרים כאלה מאבדים את זכות הירושה. כעת כאשר זוג חי בנפרד חזקה עליהם שנפרדו".

האם זה נכון גם לגבי זוג שהוא בקשר נישואין ולא חי יחד מסיבות שונות? "הם יצטרכו להוכיח שהם היו בקשר נישואין כי כל יורש אחר יוכל לטעון - חייתם בנפרד, חזקה עליכם שאתם פרודים. אלה כללים של עולם ה'ידועים בציבור'. בנוסף לכך, בהצעת החוק החדשה נמחק המושג 'איש' ו'אישה'. כך בדלת האחורית מכניסים את כל הלהט"בים. בחוק הקיים איש ואישה הם אלה שיורשים אחד את השני".

לדבריו, הכנסת האג'נדה הלהט"בית היא שמרגיזה אותה. "אין לי שום בעיה כאשר זה החוזה. שיעשו ביניהם מה שהם רוצים. העניין הוא שהם מחילים את הכל עלי. הנורמה הזאת ששני אנשים חיים יחד מוחזקים כבני זוג ויורשים אחד את השני. זו הבניה של תפיסת עולם. יכול להיות שילד של כל אחד מאיתנו יחיה עם חבר בשותפות ואחרי זה היורשים יגלו שהם איבדו את הרכוש. זה הבניה של תפיסת עולם. קשר חוזי לא מוליד ירושה".

"בוא נעמיק בדבר. יש שני תפיסות עולם ביחס לנישואין. תפיסה אחת שביהמ"ש דוגל בה היא שמדובר בחוזה בין שני אנשים שכל אחד מהם הוא ישות עצמאית לגמרי ואין מחויבות ביניהם. לעומת זה יש עולם שלם של ערכים ואנשים שרואים בנישואין ברית. זה הרבה מעבר לחוזה. רק במקרים קיצוניים מפרים אותו. הקשר הבריתי מוליד את הירושה שהיא בעצם העברת הנכסים לקרבת אדם נצחית וטוטאלית. המהות של דיני ירושה הם בריתיים", הוא מוסיף.

לדעתו, "כל זה נועד לפרק את מוסד המשפחה. יש פה מערכת שלמה שנועדה לפרק את מוסד המשפחה ולמסמס את מוסד הנישואין. היום כבר עושים את זה למוסד ההורות".

לשאלה אם לדעתו המאבק שהוא מוביל לא מחזק את הצד השני הוא עונה, "אני חושב שהאג'נדה הלהט"בית היא סעיף בתוך אג'נדה הרבה יותר גדולה, מתוך כלל ארגוני פירוק המשפחה. אני מכיר אנשים בקהילה. לא כל מי שמהקהילה הוא גם בעל אג'נדה. לא כל מי שיש לו נטייה רואה בכך את הזהות שלו. לגבי הפעילות שלנו אני מרגיש הפוך, שהציבור צמא לזה. חסר לו מישהו שיגיד את המילים הנכונות".