נשים באיראן
נשים באיראןצילום: רויטרס

אין גבול לצביעות. למרות שמעמד הנשים באיראן נחשב לאחד הנמוכים בעולם, נבחרה איראן למועצת האו"ם למעמד האישה לתקופה של ארבע שנים.

יחד איתה נבחרו עוד מספר מדינות שגם בהן מעמד הנשים נחשב כנמוך במיוחד, ובהן לבנון, מצרים, פקיסטן ועוד.

בנוסף נבחרו עוד מדינות רבות למועצת האו"ם למעמד הנשים, ובהן סין, יפן, תוניסיה, קוסטה ריקה, פנמה ועוד. הבחירה של איראן, בה נשים נחשבות כבעלות מעמד נמוך במיוחד, למועצה האחראית על מעמד הנשים בעולם, עוררה תגובות של זעם ואירוניה בקרב ארגוני זכויות אדם רבים שהגיבו לצביעות שבבחירה.

הלל נוייר, מנכ"ל ארגון UN Watch, פירסם הודעה בה תקף את הבחירה דווקא של איראן למועצת האו"ם למעמד הנשים בעולם. הוא גם השווה את הבחירה להצבתו של קולונל סנדרס, מקים רשת המזון המהיר KFC המוכרת עופות מטוגנים, לשמור על העופות.

"לשים את המשטר האיראני של האייתוללה חמינאי להגן על קורבנות זכויות נשים זה כמו לבקש מקולונל סנדרס לעשות ביייביסיטר על התרנגולות שלך. זהו אבסורד וראוי לכל ביטוי גנאי מוסרי. זהו יום שחור לזכויות הנשים ולכל זכויות האדם. הרדיפה של איראן נגד נשים היא גסה ושיטתית, הן בחוק והן בפועל. מזכ"ל האו"ם עצמו דיווח על 'האפליה המתמשכת של נשים ונערות' באיראן'', אמר נוייר.

''משטרו של האייתוללה חמינאי כולא פעילי זכויות נשים אמיצות על הפשע שבדרישה השלווה לכבודם האנושי. מדוע, אם כן, שם האו"ם את אחד המשטרים המדכאים הגרועים ביותר בעולם לנשים כשופט עולמי ושומר על שוויון מגדרי והעצמת נשים?", הוסיף.

על פי ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" איראן לא הביאה להפללה עד היום פשעים נגד נשים ובהם אלימות במשפחה, אונס על ידי בן הזוג, נישואין בגיל צעיר ועוד.