תפקיד רב בית ספר אינו תמיד מוגדר וברור וברשת אמי"ת הסתיים בימים האחרונים קורס מובילי תורת חיים, מה שלמעשה אולי יחליף את תפקיד רב בית הספר ויתווה את תפקידו במסגרת החינוכית. הקורס התקיים בהנחיית הרב איתמר חייקין, שני מאור ואלעד בר שלום, ראש התחום ברשת, עמו שוחחנו על משמעות התפקיד המדובר. "היעד הוא להרחיב את תפקיד הרב ולהעמיק את המשמעות שלו", מדגיש בר שלום ומספר: "בתי הספר שלנו נקראים קהילות חינוכיות לומדות. הדמות הזו, מוביל תורת החיים, הוא דמות שאליה אפשר לפנות, מעבירה מפגשים וכו', ומעל הכל מתכללת את הכיוון של בית הספר כולו, מתווה את הפדגוגיה הרוחנית-תורנית בבית הספר, הוא מלווה את הצוותים המקצועיים ויהיו לו כלים לפגוש תלמידים מתוך קודש לא רק בסמנריון או בשיעור אלא מתוך שפה שתהיה נוכחת בכל רבדי החיים". במסגרת הקורס נעשה שימוש בכלי האימון כאשר היעד הוא "חיבור בין הנחיית הקבוצות לעולם בית המדרש". כשנשאל על האופן שבו הנחיית קבוצות תורמת ללימוד, מוסיף בר שלום וממקד את תשומת הלב לראיית התלמידים כחבורה ולא כאוסף של לומדים יחד. "הקשר של הקבוצה מאפשר לימוד תורה כראוי", הוא אומר. "עולם הנחיית הקבוצות נותן לנו תובנות רבות שבעזרתן הופכים את בית המדרש ליציב ועמוק יותר. האם התלמיד חווה את הקבוצה שהוא לומד איתה כדבר שמעצים? האם התמיד נשאר עם תחושה שהחבורה משמעותית ללימוד שלו? אנחנו רוצים שהתלמיד ירגיש שהחבורה מאפשרת לנטרל ציניות ולייצר שיח ייחודי של לימוד תורה, של למידה משותפת שלא קיימת בלימודי היסטוריה". לימוד שכזה, סבור בר שלום, יהדהד בחיי התלמיד גם שים לאחר מכן. עוד שאלנו את בר שלום מה היה המניע שהוביל להקמתו של הקורס, והוא משיב: "בלמידה של מקצועות הקודש יש הרבה פעמים תחושה של תלמידים שזה לא נותן להם מענה לשאלות האמתיות של חייהם, תחושה שהלימוד הוא משהו חיצוני. לפעמים מחנך יכול לגעת בנפש התלמידים, אבל לא תמיד זה נכנס פנימה ולא תמיד רואים שהלימוד רלוונטי עבורם". היעד בקיומו של מוביל תורת חיים במסגרת החיים הוא שהתורה הנלמדת אכן נותנת לתלמיד מענה הרלוונטי לחייו. האם צפויה זליגה של הרעיון גם למסגרות אחרות מעבר לרשת אמי"ת? בר שלום מקווה שאכן כן. "כשמדובר בנושא של תורת חיים אין תחרות בין הרשתות והגורמים השונים. אנחנו משתפים בתכנים שלנו ומחפשים שיתופי פעולה נוספים".