נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץצילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

לקראת הדיון הצפוי היום (שלישי) בשעה 18:00 בבג"ץ בנושא מינוי שר המשפטים, ביקש ראש הממשלה מהיועץ המשפטי לממשלה לבקש בשמו ארכה של 48 שעות לצורך הגעה להסכמות בנושא.

בסביבת נתניהו עומדים על כך שההצבעה בה הוחלט למנות את השר אופיר אקוניס לשר המשפטים בוצעה כדין, אך מציינים כי נתניהו בכל זאת מעוניין להגיע להסכמות.

לדבריהם, בית המשפט חייב את ראש הממשלה לקיים דיון בממשלה עד יום שלישי בצהריים בסוגיית מינוי שר משפטים. בהתאם להחלטה זו לקיים דיון על מינוי שר משפטים, ראש הממשלה כינס את הממשלה הבוקר. בתחילת הדיון הציע רה״מ להמתין 48 שעות כדי להגיע להסכמות ושר הביטחון הסכים.

רה״מ אמר שיש שתי אפשרויות - להסמיך מיד שר כלשהו לטפל בסוגיית העצירים או לחליפין להמתין 48 שעות כדי להגיע להסכמות על מינוי שר. תחילה, גנץ הסכים ל48 שעות ובהמשך חזר בו מההסכמה, סירב לשני הנתיבים ודרש הצבעה במקום.

ראש הממשלה הסכים והעלה את ההצעה למינוי גנץ, ומשזו נפלה, העלה את מועמדותו של השר אקוניס שקיבל רוב קולות.

היועמ"ש טען שהפרשנות שלו היא שההצבעה על אקוניס היא לא חוקית כי בני גנץ התנגד לה. אולם, השר אוחנה הבהיר מנגד כי ההסכם בנושא הפריטטיות תקף רק בנוגע ל״סדר היום״ שהיה מוסכם מראש, וכלל רק את מינויו של שר משפטים מבלי לנקוב במועמד ספציפי.

בתגובה מזכיר הממשלה ושרים העלו את סעיף 15 לתקנון הממשלה, שקובע כי ראש הממשלה רשאי לעלות לסדר היום נושא שהוא מאשר שיש צורך לדון בו, וכך נהג.

למרות זאת כאמור פנה ראש הממשלה לאחר הדיון ליועמ"ש בבקשה שיעביר לבית המשפט את העמדה הבאה: "מבלי לגרוע מהטענה שההחלטה על מינויו של השר אקוניס התקבלה בממשלה כדין, ראש הממשלה מבקש 48 שעות נוספות כדי לנסות להגיע להסכמה בין הצדדים".