אילוסטרציה
אילוסטרציהאיור: עדי דוד

נתונים עגומים בסקר חדש על מידת ההזדהות של יהודי ארה"ב עם דתם היהודית.

בסקר חדש שביצע מכון מחקרי דעת הקהל PEW טענו רק 17 אחוזים מהנשאלים מתחת לגיל 30 כי הם חשים כ"יהודים דתיים" ומזהים עצמם עם הדת היהודית.

בגילאי 50-64 הגדירו את עצמם רק 7 אחוזים מהנשאלים כ"יהודים דתיים" בעוד מעל גיל 65 אחוז היהודים הדתיים צנח לשלושה אחוזים בלבד. 11 אחוזים מהיהודים מתחת לגיל 30 מגדיר את עצמו "חרדי", לעומת אחוז אחד בלבד מעל גיל 65.

לעומתם 27 אחוזים טענו כי למרות היותם יהודים על פי ההלכה, ולמרות שנולדו לאם יהודיה וחשים הזדהות עם התרבות היהודית, הם מעדיפים לכנות את עצמם באופן רשמי כאתאיסטים, ככופרים בדת היהודית או להישאר ללא הגדרת דת מדוייקת.

התופעה רחבה בעיקר בקרב יהודי ארה"ב בני פחות מ-30, כאשר לא פחות מ-40 אחוזים מהם סירבו להגדיר את עצמם כ"יהודים".

חברת מחקרי דעת הקהל PEW עורכת את הסקר על מידת הזדהותם של יהודי ארה"ב עם דתם מדי מספר שנים, והתוצאות מוכיחות כי רמת ההזדהות של יהודי ארה"ב עם הדת היהודית צונחת באופן עקבי מדי מספר שנים.

בסקר דומה שנערך בשנת 2013 סירבו 22 אחוזים מהנשאלים להגדיר את עצמם כ"יהודים" למרות שנולדו לאם יהודיה. נתון יוצא דופן נוסף הוא כי 29 אחוזים מהנשאלים מתחת לגיל 30 אמרו כי הם מזדהים יותר עם היהדות הרפורמית בעוד 8 אחוזים אמרו כי הם מזדהים עם היהדות הקונסרבטיבית.

גם החלוקה הפוליטית של יהודי ארה"ב באה לידי ביטוי בסקר החדש, ומתברר כי ארבע השנים בהן כיהן דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב הביאה רבים מהיהודים המגדירים עצמם דתיים או חרדים להפוך למצביעים של המפלגה הרפובליקנית.

למרות ש-71 אחוזים מיהודי ארה"ב החילוניים אמרו כי יצביעו למפלגה הדמוקרטית, רוב מוצק של 75 אחוזים מהיהודים הדתיים או החרדים בארה"ב אמרו כי הם מעדיפים את המפלגה הרפובליקנית, לעומת 57 אחוזים מיהודי ארה"ב הדתיים או החרדים שתמכו במפלגה הרפובליקנית בשנת 2013.

מרבית היהודים בארה"ב חשים עלייה משמעותית באנטישמיות. מעל 90 אחוזים אמרו כי "יש מידה מסויימת של אנטישמיות בארה"ב", בעוד 45 אחוזים טענו כי "יש הרבה מאוד אנטישמיות". 75 אחוזים טענו כי "יש יותר אנטישמיות מאשר לפני חמש שנים" ורק פחות מאחוז אחד העדיפו לומר כי "אין כלל אנטישמיות בארה"ב".

על פי נתוני PEW מתגוררים כיום בארה"ב 7.5 מיליון יהודים, גידול של 800 אלף יהודים לעומת שנת 2003. 5.8 מיליון מהם הם מבוגרים והשאר ילדים.