הרב משה אלחרר, רב העיר שלומי, נשאל על ידי יהודייה תושבת לוד האם מותר לה לטבול במקווה באור יום לאור המצב הביטחוני הרגיש בעיר ובפרט בלילות, הכולל בין השאר עוצר לילי בשל אלימות כלפי יהודים ברחובות לרבות ירי, בקבוקי תבערה וזריקות אבנים.
"השיטה הספרדית הפשוטה היא שמותר", פוסק הרב. "וכפי שפסק כבר לפני יותר מ-30 שנה, רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, ולפני כן רבה של מרוקו, שאם יש צורך בדור שלנו, הלכה פשוטה ופסוקה שמותר. וזה לשונו בספרו 'שמש ומגן': 'קיבלתי מכתבו הטהור, והנני מזדרז להשיב על שאלותיו, בדין אשה שטבילתה חלה בליל שבת, והמקום רחוק, אם תוכל לטבול מבעוד יום כדי לחזור ברכב קודם שבת? נראה שיש להקל בזה שלא לבטל טבילת מצווה בזמנה, וכיוון שלא מגעת לביתה עד קרוב להדלקת הנרות ובעלה צריך ללכת לבית הכנסת, ולא תוכל לראותו עד הלילה, הרי זה דומה לכלה שהיקלו לה לטבול מבעוד יום, כיוון שאינה רואה את הבעל עד הלילה, ובפרט באנשים יראי השם, וגם פת בסלו לשמור עצמו עד הלילה'."
הרב אלחרר מציין כי הפסק אינו תחום רק לסיפור של לוד, אלא גם למקרים אחרים. "אם בני הזוג מתגוררים ביישובים קטנים בשומרון שכולם רואים בהם מי הלך ומי חזר, או שיש בשבת אורחים או משפחה, ובשל כך בני הזוג רוצים לדחות את הטבילה בכמה ימים, מותר לטבול מבעוד יום, שעה לפני שבת".
בסיום התשובה, מורה הרב אלחרר מסר כללי בהלכה, לא להחמיר יותר ממה שהחמירו חז"ל: "צריך להקל לנשים ולא לחפש חומרות. המלאך רבי רפאל ברדוגו מפרש את הפסוק בקהלת 'אל תהיי צדיק הרבה, ואל תתחכם יותר, למה תשומם', שלא תאסור יותר ממה שאסרה התורה, כי די לנו בחומרות התורה ומה שהסכימו להקת החכמים המוסכמים, ואין לנו בזמן הזה חכמי התלמוד".