ארי שטינברג
ארי שטינברגצילום: רפי דלויה

"אנשי החינוך נותנים לנו כל יום, כל היום. במיוחד בתקופת הקורונה הם עמדו בחזית למען חינוך ילדי ישראל, והמטרה שלנו היא לנסות להחזיר להם על ההשקעה המאומצת. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הנחתה אותנו לתרגם את יתרון הגודל והאיכות של ציבור המורים ולהביא להם את ההטבות הכי משתלמות בלי לחסוך באמצעים לשם כך", פותח ארי שטיינברג, מנכ"ל מועדון 'אשמורת'.

'אשמורת' הוא מועדון ההטבות של הסתדרות המורים, אשר מקיף את מירב אנשי החינוך במדינת ישראל - מורות, גננות ומנהלים. מדובר במועדון ותיק יחסית שבמשך השנים תפקד כמועדון רווחה, עד שלפני כשנתיים התמנה לתפקיד המנכ"ל ארי שטיינברג שהתאים אותו לעידן הנוכחי. "היינו צריכים לנצל את היתרון שלו ולהפוך אותו לתחרותי", הוא נזכר. "ליתרון הגודל יש פחות משמעות, לכן החלטנו להתמקד במגדר. 85 אחוזים מחברי המועדון הם נשים. הפכנו אותו למועדון הטבות של צרכנות, כך שיש לו יתרון משמעותי. עשינו הרבה פעולות כדי להביא הטבות משמעותיות לקהל החברים שלנו".

עם כניסתו לתפקיד ביצע שטיינברג ריענון רוחבי למועדון 'אשמורת' במטרה להפוך אותו לעדכני ורלוונטי. כך למשל את עיתון ההטבות שהוציא המועדון אחת לחודשיים ונשלח בדואר החליט להפסיק להוציא לאור. "בעידן שלנו, גם אם העיתון מגיע הוא לא מניע לפעולה ומכירה. אין לספקים שום עניין לתת לנו הטבות. אחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי הייתה להפסיק את הוצאת העיתון. במקומו פיתחנו ערוצי תקשורת חלופיים למנעד רחב של קהלי יעד, החל ממורות בנות עשרים ועד למורות בנות שמונים ומעלה. עד אז דיברו איתן כמקשה אחת, היום אנחנו מבינים שאין להן את אותם הצרכים ופיתחנו ערוצי תקשורת חדשים".

כיום במקום עיתון דו־חודשי מוציא הארגון ניוזלטר שבועי עם הטבות, ובנוסף למוקד הטלפוני נפתח שירות בוואטספ. "ערוצי השירות האלה הם הרבה יותר יעילים", מציין שטיינברג. "בהמשך יצאנו לקמפיין של טיוב נתונים, כדי לדוור ולתקשר מול החברים שלנו באופן שכל הודעה תגיע ליעדה, לצורכי שיווק וקשר. בהתאם לכך פתחנו עמוד אינסטגרם שכבר הספיק לצבור יותר מ־12,000 עוקבים. פתחנו גם עמוד פייסבוק, ולאחרונה ממש פתחנו גם ערוץ בטלגרם שמתאים לשכבת גיל נוספת".

הטבות חסרות תקדים

שטיינברג מבקש להדגיש כי לא מדובר בהטבות זניחות ומספר כי ברמת הרכש העסקאות שהצליח המועדון להשיג הן כמעט חסרות תקדים. "לפעמים אנחנו אפילו מצליחים להגיע לחמישים אחוזי הנחה. פרט לסבסוד אנחנו קונים את המוצרים באופן מרוכז הרבה יותר בזול, ולכן גם המחירים שלנו זולים באופן משמעותי. הגענו למצב שבו מייבאים בשבילנו באופן מיוחד. זה יכול להיות סטים של צלחות או קנייה של מכשירי חשמל כמו מיקסר ובלנדר, ערכות של סבון של פעם שייחודיות לנו ורכשנו בכמות מאוד גדולה. עשינו ייבוא של כמה מאות אופני כושר מהסוג הטוב ביותר והגענו ל־60 אחוזי הנחה לעומת המחיר בשוק".

הרציונל של 'אשמורת' הוא לבדוק עם אוכלוסיית היעד מה הצרכים שלה. "אנחנו עושים סקרי עומק באופן בלתי אמצעי ובודקים מה חסר להם, מה הם צריכים, מה הם רוצים, ובודקים את שביעות הרצון", הוא מתאר. "לאחר שסיימנו בהצלחה את פרויקט טיוב הנתונים יצאנו בהנחייתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לפרויקט מתנות יום הולדת שמועדון 'אשמורת' ביצע בעבור הסתדרות המורים - לתת לכל מורה בחודש יום ההולדת מתנה לבחירתו. את המתנות הצלחנו להבין בייבוא מרוכז או ברכש כמותי".

המשבר הכלכלי שעסקים רבים נקלעו אליו עם תחילת הקורונה גרם לפטריוטיות רבה ב'אשמורת'. "חיפשנו לעבוד דווקא עם עסקים קטנים ומקומיים שצריכים עזרה. באופן כללי אנחנו נותנים עדיפות מוחלטת לתוצרת כחול־לבן ולספקים ישראליים". במקביל ניתן דגש על צורכי אנשי החינוך בתקופה זו. "עם תחילת הקורונה הבאנו אלפי מחשבים ניידים וכן אמצעי תקשורת נוספים לרכישה באופן מרוכז ומוזל. למרות שזו הייתה אחריות המעסיקים הישירים של אנשי החינוך, ניסינו לעזור כמיטב יכולתנו".

שטיינברג מציין כי במהלך הקורונה 'אשמורת' התרחב והפך ממועדון צרכנות שנותן הנחות לבית למגוון סדנאות העשרה מקוונות ומופעי זום של אומנים נחשבים לכל מגזר, זאת כדי לסייע לחברים להפיג את המתח. "באופן כללי הקורונה גרמה לנו בתוך שבועות ספורים להעביר את כל הפעילות לאון־ליין. כך את כל המכללות לגמלאים העברנו להרצאות און־ליין. בסגר הראשון, כשכמעט אף אחד לא יצא מהבית, סיפקנו לא מעט מוצרים עד הבית עם הלוגיסטיקה, המשלוחים וכל מה שכרוך בזה, כולל שוברי הנחה ברשתות המזון, למשל ברמי לוי, שופרסל, שוק העיר ויינות ביתן. כל אחד קונה במקום אחר והתאמנו את עצמנו לכל המגזרים. מאות אלפי החברים שלנו שינו את הדרך שבה הם צורכים מוצרים".

אלפי אנשי חינוך מחוברים בבת אחת

עוד לפני הקורונה פתחו באשמורת את 'מכללת הגמלאים' עם מגוון הרצאות בפריסה ארצית של תשעה מוקדים, כולל מוקד מיוחד ומותאם למגזר הדתי־לאומי ומוקד לאוכלוסייה הערבית. בתקופת הקורונה ההרצאות עברו לשידור מקוון ובימים אלה חוזרות להתקיים במקביל גם באופן פרונטלי. שטיינברג מספר כי במהלך השנה האחרונה התגלו היתרונות שבזום, ובבת אחת יכולים אלפי אנשי חינוך מכל רחבי הארץ להשתתף בסדנאות. "ברמה הערכית קיימנו סדנאות כתיבה עם סופרים וסדנאות בישול".

שני פרויקטים מיוחדים שמתקיימים בזום הם 'אימונים עם ענת הראל', מאמנת כושר מהמובילות בתחום במיוחד לנשים, וכן סדנת מזון עם ענת ענבר – 'לחיות בריא ונכון'. "בימים אלה אנחנו פותחים את הקורס החמישי, מאות כבר נרשמו. אפילו אחרי הקורונה אנחנו רואים את הביקוש ואת הנהירה. למרות שהקורונה כבר מאחורינו, זה נשאר איתנו. יש הרבה אוכלוסיות שלא הולכות לחדרי כושר ולא מתאמנות באופן מעורב, כך נתנו להן מענה".

בכרטיס האשראי של אשמורת חברים 220,000 אנשי חינוך, אשר מקבלים הנחות בכ־12,500 עסקים ברחבי הארץ. "יש לנו כרטיס הנחות בהרבה רשתות אופנה ומזון – עד 30 אחוזי הנחה. אנחנו תומכים בעולם התרבות ומקיימים הופעות ייעודיות, כך למשל נקיים מופע פתיחת קיץ עם רמי וריטה. אנחנו מועדון הצרכנות היחיד שמביא לעמיתים שלו מופע חדש שכזה. זה מופע סגור שלנו. אנחנו מועדון היחיד שקנה אותו לעמיתים שלו", מציין שטיינברג בסיפוק. "למגזר הדתי אנחנו מקיימים מופע של אברהם פריד ואביב גפן ומוכרים לעמיתים שלנו כרטיסים מסובסדים. גם עם חנן בן ארי קיימנו כמה הופעות".

פילוח ההטבות של 'אשמורת' לא מתחלק רק לפי גיל אלא גם לפי מגזר. "חשוב לנו לתת לכל מגזר את מה שהוא צריך ולא רק לתת לכולם את הכול. לא לכולם יש את אותם הצרכים", הוא מדגיש, "התאמנו את עצמנו להווה ולעתיד".

כרבע מחברי מועדון ההטבות 'אשמורת' משתייכים לציבור הדתי־לאומי. "עם כמות כזאת משמעותית אנחנו פועלים לתת את המיטב שמתאים למגזר. לדוגמה, לקראת שבועות קיימנו ערב כשר של גבינות ויין. האירועים שלנו הם כשרים בלבד. אפילו בפרויקט של נדל"ן יחד עם אפריקה־ישראל בגבעת שמואל שמנו דגש שיהיו דירות שמתאימות לצביון הדתי. אנחנו מקיימים נופשים ייעודים לקהל הדתי עם תכנים מותאמים לקהל היעד במלון לביא ובניר עציון". בקרוב, אגב, צפויים להשיק ב'אשמורת' כרטיס הטבות שיעניק הנחות במגוון מסעדות הפרוסות בכל רחבי הארץ, בדגש על מסעדות כשרות וכשרות למהדרין.