ד"ר חנה קטן, רופאת נשים בכירה וסופרת, מספרת באולפן ערוץ 7 על החיבור לפרויקט 252 שמבקש לפתור את בעיית הרווקים והרווקות במגזר הדתי-לאומי.

"צוריאל גביזון, מייסד הפרויקט, פנה אלי כיון שהוא חשב שיש תחומים בהם הרווקים צריכים לקבל מידע. אנחנו הרופאים פוגשים את אוכלוסיית הנשים שמגיעה לנישואין בגיל מבוגר ונושא הפריון לא כל-כך צולח", אמרה קטן.

לדבריה: ''יש לכל אחת 'שעון ביולוגי'- חלון הזדמנויות שבו היא יכולה להרות. זה משהו שאין מספיק מודעות לגביו. זה אחד השיקולים שאישה צריכה לקחת בהחלטה על גיל הנישואין והרצון להקים בית. לגברים לעומת זאת יש שעון תאולוגי- ככל שגברים מתחתנים יותר מאוחר הבית יהיה חלש יותר מבחינה דתית".

יש אנשים שטוענים שהלחץ שבו הרווקים נתונים הוא בלאו הכי קשה מאוד, ולהכניס פריון למשוואה יכול לגרום עוד נזק, איך את משיבה להם?

"ידע נותן כוח וידע נותן בחירה. אנחנו רק מתווכים את הידע בצורה מרגיעה. אנחנו נותנים כלים להחליט אם הם רוצות להיעזר בטכנולוגיות כדי לא לפספס שום הזדמנות".

ד"ר קטן נשאלה אילו טכנולוגיות יכולות לעזור במצב המורכב הזה והשיבה "יש טכנולוגיה שנקראת הקפאת ביציות. עושים את זה בטכנולוגיה שנקראת 'זיגוג'. היא יחסית פשוטה והעקרון שלה הוא לשאוב ביציות ולשים אותן בפריזר, ושם הן יחכו לה עד שתמצא את בחיר ליבה והיא תוכל להיעזר בהם. יש הרצאה נוספת שקשורה לבעיות רפואיות- מה כן לספר ומה לא לספר שנפגשים, זו סוגיה מסובכת עם המון דעות וחשוב להגיד לרווקים שהם לא לבד וכנראה הבעיה שלהם היא לא כזאת נוראית".

מה את אומרת על התופעה שכבר זכתה לכינוי 'רווקות מאוחרת', נשאלה ד"ר קטן והשיבה "זו תופעה יחסית חדשה, היא נובעת מהקשיים שהביאה תנועת הפמיניזם ובכלל המודרניזם. אבל יש בה גם צדדים חיוביים. היום אנשים מחפשים זוגיות יותר טובה, הם לא מסתפקים בקשר הישרדותי כמו שהיה פעם. המודעות המוגזמת הזאת היא גם מזיקה כי אתה לא זז. צריך לתת מקום גם לקב"ה. אנחנו לא יודעים מה ילד יום".