גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: שחר עזרן

מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה היום (חמישי) הצעת להקמת ועדת חקירה לפשעי מלחמה לכאורה שביצעה ישראל במבצע האחרון בעזה.

מדובר בהצעה שנוסחה על ידי הפלסטינים ואינה כוללת שום התייחסות לירי הרקטות מצד חמאס לעבר ישראל.

24 מדינות, וביניהן סין, סודאן ובחריין, תמכו בהצעה. תשע מדינות, ובהן בריטניה, ארצות הברית ואוסטריה התנגדו. 14 מדינות נמנעו בהצבעה, ובהן איטליה, הולנד, צרפת ויפן.

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, הגיב על החלטת מועצת זכויות אדם בג'נבה להקים ועדת בדיקה שתבחן "ביצוע פשעים" של ישראל במבצע בעזה.

"ההחלטה האנטישמית שקיבלה מועצת זכויות האדם בג'נבה היא החלטה מבישה ובזויה המונעת משנאה ועיוות מוסרי והתקבלה על ידי רוב המורכב ממדינות שבחלקן המשטרים האכזריים בעולם. המועצה קבעה את תוצאות החקירה עוד לפני תחילתה. ההתעלמות מירי הרקטות לעבר אזרחי ישראל והשוואת מדינה דמוקרטית לארגון טרור – מחזקת את חמאס ומהווה תמיכה בטרור בכל העולם. זוהי חרפה על פני חברי המועצה.

''במקום לעסוק בהפרות זכויות אדם אמיתיות ברחבי העולם, כמו בסוריה ואיראן, המועצה בוחרת שוב ושוב להתמקד בישראל. מאז הקמתה, המועצה קיימה 30 מושבים מיוחדים, מתוכם 9 התמקדו רק בישראל. ההתמקדות האובססיבית במדינה היהודית היחידה בעולם מוכיחה כי המועצה פועלת משיקולים פוליטיים ואנטישמיים ומתוך הטייה ברורה נגד ישראל''.

ארדן הוסיף: ''ישראל דוחה לחלוטין את ההחלטה האנטישמית שהתקבלה ומודה לכל המדינות שעמדו לצד ישראל והתנגדו לה. כל מי שדואג לזכויות הפלסטינים בעזה, חייב להפסיק להשוות בין ישראל לחמאס ולהתמקד בהשלכות הנוראיות שחמאס מביא על ישראלים ופלסטינים כאחד".