בארגון 'אם תרצו' חשים אכבה ודאגה לנוכח הרכב הממשלה המוקמת בראשותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד. ראש אגף המדיניות בארגון, אלון שוורצר, מתארח באולפן ערוץ 7 ומסביר.

"אנחנו מאוד מאוכזבים", הוא אומר. "לאורך כל התקופה מאז הבחירות דחפנו להקמתה של ממשלת אחדות לאומית עם מפלגות המחנה הלאומי וכמובן התנגדנו לכל ממשלה עם שותפים כמו רע"ם, מפלגה אנטי ציונית ביסודה שמבקשת למחוק את מדינת ישראל, גם אם בצעדים קטנים, וגם קולות שקוראים לחקור את חיילי צה"ל לא באין בחשבון מבחינתנו, אז אנחנו מאוד מקווים שאיכשהו עדיין יש אפשרות שלא תוקם הממשלה והחבר'ה ביחד ייכנסו לחדר ויחליטו על ממשלת אחדות לאומית אמתית".

על החשש מהליכה לבחירות נוספות אומר שוורצר כי קריאת הארגון שלו למנהיגי מחנה הימין היא שכל אחד מהם יוותר על משהו מדרישותיו על מנת להצליח ולהקים את הממשלה שתקדם את ערכי המחנה הלאומי. "חשבנו שהמנהיגים שלנו יידעו כל אחד להוריד מעט מהאגו שלו. אולי לראשונה בתולדות ישראל הייתה כאן הזדמנות לרוב ימני מוצק ופספסנו את זה".

בדבריו מסרב שוורצר לקבל את טענותיו של נפתלי בנט כלפי ממשלת נתניהו שהממשלה הנרקמת ימנית לא פחות ממנה. לדבריו ניתן היה לקבל עמדה שכזו לו היינו שומעים שבהסכמות להקמת הממשלה הבאה נכללים ערכי מחנה הימין בזירת ההתמודדות עם מערכת המשפט, סוגיית המסתננים, המאבק בטרור, הסדרת ההתיישבות הצעירה ועוד, אך במקום זאת אנו מדווחים על ויתורים לבדואים בנגב ובגליל וכיוצא באלה. לטעמו העיסוק סביב הרכבת הממשלה נסוב על מינויים ותפקידים ולא על מהות ודרישות המחנה הלאומי. להערכתו לו היה הפוך הכעס כלפי בנט וסער היה נשמע ברמות נמוכות יותר.

על זאת מדגיש שוורצר כי ההתנגדות שלו להקמת ממשלת בנט לפיד עמוקה יותר שכן מדור בממשלה הנתמכת על ידי רע"ם וכלולים בה תומכי העמדתם של חיילי צה"ל לדין בבית הדין בהאג. כמי שצפוי ללכת למילואים בשבוע הבא הוא מתקשה להבין כיצד נפתלי בנט מתכוון להקים ממשלה עם אנשי מרץ התומכים בהעמדת חיילים לדין.

האם ניתן לצפות להפגנות מצד תנועת 'אם תרצו' נגד התנהלות ממשלת לפיד בנט? "בוודאי. אם ממשלה כזו תוביל למהלכים רעים לעם ישראל נפגין נגדה", משיב שוורצר.