ועידת ה-G7
ועידת ה-G7צילום: iStock

השבוע החלה ועידת ה-G7, הכוללת את מנהיגי שבע המדינות המתועשות, כאשר אחד הנושאים הבוערים בוועידה כולל גם העיסוק באיכות הסביבה.

לאחר שבמהלך כהונתו של טראמפ ארצות הברית הפסיקה תוכניות כנגד ההתחממות הגלובלית ופרשה מהסכם פריז לאיכות הסביבה, פעילים רבים רואים בוועידה הנוכחית הזדמנות לשינוי כיוון.

לצד הוועידה שמתנהלת באנגליה, הקימו מספר אמנים פסל ענקי בצורת מנהיגי שבע המדינות המשתתפות בכינוס. הפסלים עוצבו בדומה לפסלי נשיאי ארצות הברית החצובים בהר ראשמור, אלא שכאן הם נעשו בעזרת שימוש בפסולת אלקטרונית ממוחזרת.

ג'ו ראש וואלכס וורקאג' שיצרו את המיצג הסבירו שכמויות ענק של פסולת אלקטרונית מושלכת מדי שנה והם רוצים לעורר את המנהיגים לבנות תוכנית לעבוד ביחד על מנת לפעול למחזור וטיפול נכון בפסולת זו. לדבריהם, הם יוצרים פסלי ענק מפסולת ממוחזרת כבר כ-30 שנה, והצבת הפסלים ליד הוועידה הנוכחית היא הזדמנות טובה "לדחוף את הפסלים בפנים של המנהיגים".

מיצג אחר ניצל את העובדה שהוועידה מתקיימת על חוף הים בעקבות הגבלות הקורונה, והשיט בים בובות ענק בדמותם של ביידן ובוריס ג'ונסון. יוצרי המחאה הסבירו שהם מקווים שבדומה לבובות המחזיקות ידיים, גם המנהיגים האמיתיים יוכלו לעבוד ביחד לטובת איכות הסביבה.



הבובות המתנפחות הושטו בים עוד לפני בוא המנהיגים, ועוררו אצל רבים השוואה ל"בייבי טראמפ"- בלון הענק שהציג את הנשיא לשעבר טראמפ כתינוק עם טיטול, שגם אותו יצרו פעילי איכות הסביבה.