הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, לא אהב את המחאות נגד ראש הממשלה החדש נפתלי בנט במהלך טקס ההשבעה הרשמי במליאת הכנסת.

"אלו התנהגויות שמבזות מי שמתנהג כך. כך לא מתנהגים עם אף אדם ועל אחת כמה וכמה עם ראש הממשלה. זה עוד יותר פוגע ומעליב שמשתמשים בתמונות של משפחות שכולות. זה לא הנושא ולא העניין. אמרתי את זה כשתקפו את ראש הממשלה בגין בעבר, כשתקפו את נתניהו וגם כשתוקפים את בנט. צריך להוציא את השכול מהדיון הזה. יש הרבה טענות אמיתיות נגד בנט ונתניהו ולא צריך לשלוף טיעונים שמבזים את אלה שטוענים אותם", אומר הרב סתיו בראיון באולפן ערוץ 7.

הוא מוסיף, "אני התנגדתי לשיח אלים כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי ראש הממשלה בנט. באופן כללי אני מתנגד לשיח אלים. כשראש הממשלה קרא לי ולרבנים נוספים כדי לעסוק בכמה סוגיות, בין היתר במסגרת כתב האישום, למרות שזה לא היה פופולרי חשבתי שצריך לנהוג כבוד בראש הממשלה, כמו שנוהגים כבוד במלכות. שיח מתלהם מנוגד לתורה".

מצד שני, השבעת ראש הממשלה עוררה בו גם שמחה גדולה. "ברמה העקרונית, לראות ראש ממשלה שומר תורה ומצוות, זה דבר שצריך למלא בגאווה כל אדם יהודי שנושא היהדות במדינת ישראל חשוב לו. העובדה שיש ראש ממשלה שמעניינת אותו השבת, הכשרות, הנחת תפילין - זה סמל ואות ומופת לעם בארץ ובעולם. יש שאלה פוליטית אם נהג נכון או לא אבל 'צהר' אינו ארגון פוליטי".

הרב סתיו נשאל אם הוא מבין מדוע יש התנגדות לגיורים של רבני ערים. "מי שאומר שאי אפשר לסמוך על רבני ערים בגיור שילך עם זה עד הסוף. שלא יסמוך עליהם גם ברישום נישואין וכשרות. אי אפשר להחזיק את החבל משני קצותיו. או שאתה סומך על רבנים או שלא".

הקואליציה הנוכחית מתכוונת לקדם הצעת חוק בנושא. "הצעת החוק לא מתייחסת ל'צהר' אלא אומרת שרבני ערים יוכלו לתת כשרות בערים אחרות. זאת, כדי שלא יהיה מצב בערים שבהם כשרות הרב מפוקפקת או מושחתת או שהוא בכלל לא נותן, יוכלו רבני ערים אחרות לאשר כשרות. הרי אין כאן חשש שייכנס גורם שאינו קשור לרבנות".

לשאלה האם שינויים במערך הכשרות של הרבנות יכולים להביא לביטול ההכשר של 'צהר' ענה, "אנחנו לא הקמנו את כשרות 'צהר' כי היה לנו משעמם, אלא רק כדי לשפר ולייעל את כשרות הרבנות. האידיאל הוא לייצר מצב שבו הכשרות מופרטת, כדי שיהיה שיפור באיכות ובשירות של הכשרות. במידה ואכן תיפתח תחרות והיא תניב תוצאות אין שום סיבה שכשרות 'צהר' תמשיך".

האם הממשלה החדשה יכולה להביא לשינוי? "ברור לי שכל נושא שהממשלה הזו תבקש לקדם חייבים להיות בקונצנזוס. אני חושב שפתיחת אזורי הכשרות או מתן אפשרות לרבני הערים לגייר נמצאים בהסכמה אצל 80 או 90 אחוזים מעם ישראל ולכן את הנושאים הללו הממשלה תצליח לקדם אם תרצה ותתאמץ. נושאים שנויים במחלוקת, אני מתקשה לראות ממשלה שעומדת על חודו של קול מצליחה לקדם".