מכללת שאנן
מכללת שאנןצילום: שאנן

יום עיון בנושא מוגנות בקהילה בשיתוף עמותת "לתת פה" נערך היום (ראשון) במכללה האקדמית דתית לחינוך שאנן בחיפה.

הכנס נועד לסטודנטים מהמגזר הדתי והחרדי ונערך באווירה ובשפה מותאמת למגזרים הללו. בכנס ניתן דגש כיצד לשוחח עם הילדים על קדושת פרטיות הגוף וכיצד לפעול במידה ועולה חשד לפגיעה בילדים.

עמותת "לתת פה" שואפת להעניק מענה לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית, שבחלקן נחשבת הסוגייה למעין טאבו ונצרך בהן שיח ייחודי בנושאים כאובים ורגישים אלה.

רן יהושע, מנכ"ל עמותת "לתת פה", אמר: "שיטת החינוך אל מול הילדים אינה אמורה לעבוד דרך הפחדות. במקום זאת חשוב לתקוף את הנושא מכיוון של הדגשת הטוב וחשיבות הגוף, שיח מסוג זה עם הילדים עשוי להגביר את שיתוף הפעולה עם ההורים והמחנכים במקרה של פגיעה מינית חלילה".

לדבריו, "כפי שנחשף לא פעם גם באמצעי התקשורת, ילדים שנפגעים חוששים לספר על כך להורים מחשש שיכעסו עליהם. ילד שיודע שהוריו יבינו אותו, ישתף פעולה ויספר מיד להוריו במידה ועבר חלילה אירוע שכזה".

סיון אתל, סטודנטית במכללה, שיתפה: "קיבלתי מידע חשוב מאוד ומקווה שלעולם לא אצטרך להשתמש בו, אבל מדובר בהצלת נפשות, פשוטו כמשמעו. התורה משווה פגיעה בקדושת הגוף לרצח וכולם חייבים להכיר ולדעת כיצד להתמודד במקרים מסוג זה, אני מודה להנהלת המכללה על יום עיון חשוב זה".

נשיא מכללת שאנן, פרופסור אבי לוי, ציין: "כחלק מהאג'נדה החברתית שמקדמת המכללה, הכשרת פרחי ההוראה היא הרבה מעבר לעומק ומחקר דיסצפלינרי, אלא חשיפה, הענקת עוגנים וכלים להתמודדות עם אתגרי הדור".

"ההרצאות הועברו לסטודנטים והסטודנטיות בנפרד, עם דגשים מותאמים מגדרית ועם דגש על כלים בזיהוי תלמידים שחוו או שחווים הטרדות, הדרכים לשוחח על נושא זה, ההתמודדות בכיתות באופן כללי ועוד", הוסיף. "אחוזי הסטודנטים והמרצים שהשתתפו בהרצאות היו גבוהים בהרבה מהמצופה, הסטודנטים והסטודנטיות העלו שאלות רבות ובסיום ההרצאה נתנו משובים חיוביים וביקשו שיהיו הרצאות וסדנאות נוספות בנושאים חשובים מעין אלו".