ד"ר מוריאל ירחי, מלווה נשים במכון פוע"ה לשימור פוריות, מספרת באולפן ערוץ 7 על התהליך הייחודי.

"מכון פוע"ה מטפל בכמה תחומים של פוריות. שימור פוריות זה תהליך שמטרתו לשמר ביציות של נשים שיוכלו להשתמש בהן גם בגיל מאוחר יותר. זה פיתרון טוב כדי שנשים יוכלו להביא בעתיד ילדים לעולם. הרב בורשטיין, ראש המכון, אמר שחייבים למצוא פיתרון עבור נשים לשימור הפוריות, ולאחר שבדק כמה מחקרים הוא איתר את הפיתרון האידיאלי", פותחת ירחי.

היא מסבירה כיצד עובד התהליך. "הנשים מתקשרות אלי ואני מסבירה להן את כל השלבים שצריך לעבור ומנסה לתת להן תמיכה נפשית ומקצועית, מענה עד כמה שאני יכולה לכל אחת ואחת. המטרה היא לתת מעטפת מחבקת ושהן יבינו שאני איתן בכל צעד וצעד וזה משרה ביטחון. אנחנו ממליצים במכון לבצע את השימור בגיל כמה שיותר מוקדם ואנחנו רואים שהמודעות עולה וגיל הנשים שעושות שימור יורד".

בואו לתמוך בפעילות המבורכת של מכון פוע"ה

נריה עזרא שעברה את תהליך שימור הפוריות מספרת, "צלצלתי למכון פוע"ה וביקשתי עזרה במציאת רופא מתאים לשימור פוריות והופתעתי שיש מישהי שזה תחום עיסוקה. צילצלתי לד"ר מוריאל ובמשך שעה שאלתי אותה אינספור שאלות ושיתפתי אותה בחששות שלי והיא ליוותה אותי צמוד. עשיתי את השימור ארבע פעמים עד היום".

לדבריה, "לטיפולי פוריות יש תדמית גרועה והיו לי המון שאלות שלא היה להן מענה. עולות גם שאלות של – אם אני מבצעת את התהליך אני גוזרת על עצמי שלא אתחתן? אלו סטיגמות מיותרות. המטרה היא לקחת אחריות על החיים שלי ועל העתיד שלי".

יש לה גם טיפ משלה: "הטיפ הכי גדול הוא להמשיך את שגרת החיים. זה לא אמור לעצור שום דבר, אלא להפך אפשרות לשלוט בתהליך".

רוני מאירסדורף, שגם היא עברה את התהליך משתפת. "אני חשבתי שהגעתי לגיל 30 וזה היה דבר ברור שצריך לעשות. שוחחתי עם ד"ר מוריאל שהסבירה לי את התהליך בפירוט ובסבלנות ויצאתי לדרך. המשפחה הגיבה בחיוב גדול למהלך וקיבלתי תמיכה גם מהסביבה".

בואו לתמוך בפעילות המבורכת של מכון פוע"ה