שוטר תנועה
שוטר תנועהצילום: דוברות המשטרה

אם גם אתם שמתם לב שמאז שנפתח המשק במארס האחרון, הנהיגה בכבישי הארץ הפכה פרועה במיוחד - אתם לא טועים. 30,754 רישיונות נהיגה פרטיים של נהגים נפסלו מתחילת שנת 2021 בעקבות ביצוע עבירות חמורות, מרביתן מסכנות חיים.

מנתונים שפורסמו בעיתון 'ישראל היום' עולה כי מתוך הרישיונות הפסולים, 5,525 היו של נהגים צעירים בני 23-16.

במחלקת המחקר באגף התנועה במשטרה ממשיכים לבחון את הת נהגות הנהג הישראלי ואת תופעת הנהיגה בפראות בכבישים. זאת, בניסיון לברר אם העובדה שהחיים חזרו באופן יחסי למסלולם, אחרי שנה שבה הכבישים היו כמעט ריקים בגלל הסגרים החוזרים ונשנים, היא הסיבה ליצירת סכנות חדשות בכבישי המדינה.

תחילה דיווחו באגף התנועה על תופעה של אי ציות לרמזור אדום מצד נהגים. כעת מדווחים שם גם על שלל עבירות המבוצעות בכל יום, הטומ נות בחובן סכנת חיים לכלל הנוסעים.

לפני שבועיים החל באגף התנועה מבצע אכיפה רחב היקף בכבישים הבין עירוניים בכל רחבי הארץ נגד עבירות מסכנות חיים ועבי רות בריונות בכביש. הדגש במבצע הזה ניתן בכבישים שבהם חלה עלייה במספר תאונות הדרכים בתקופה האחרונה.

במהלך ימי המבצע נפסלו 127 רישיונות נהיגה בגין עבירות מס כנות חיים והושבתו 116 כלי רכב שנהגיהם נתפסו מבצעים עבירות חמורות, או שהתגלו בהם ליקויי בטיחות.

מנתונים שהגיעו לידינו עולה כי מתחילת השנה הושבתו 7,575 כלי רכב לתקופה של 30 ימים, בעיקר בשל עבירות חמורות ועבירות מסכנות חיים שביצעו נהגים, וכן בשל ליקויי בטיחות חמורים שנתגלו בבדיקה ושיש בהם כדי לסכן נוסעים ונהגים אחרים. 1,630 כלי רכב הושבתו בשל נהיגה בשכרות או בהשפעת סמים.

עוד לפי הנתונים, מתברר ש-1,098 כלי רכב הושבתו לאחר שנהג הרכב נתפס נוהג, אף שרישיונו נפסל. 138 הושבתו לאחר שנהג הרכב נתפס ללא מלווה, אף שנהג חדש מחויב במלווה בשלושת החודשים הראשונים על הכביש. 77 הושבתו לאחר שנהג הרכב ביצע עקיפה מסוכנת תוך חציית קו הפרדה רצוף. 61 הושבתו בשל ליקויי בטיחות, לאחר שהרכב נמצא במצב העלול לסכן עוברי דרך, ו-38 הושבתו לאחר שנהג הרכב נתפס נוהג ללא רישיון.

4,991 מכלי הרכב שהושבתו הם כלי רכב פרטיים, 671 דו גלגליים ו-421 משאיות.

"לא אחת, לנוכח חומרת העבירות, הזלזול בהוראות החוק ובהחל טות שיפוטיות והפגיעה בביטחונם של כלל משתמשי הדרך, אנחנו פוסלים את רישיון הנהיגה של נהג הרכב מבצע העבירה", אומרת נצ"מ אתי מאירסון, מפקדת משטרת התנועה הארצית.

היא מעידה על "מקרים שבהם אנחנו גם משביתים את הרכב שבו בוצעה העבירה, או שהתגלה בו ליקוי בטיחות חמור. פסילת הרישיון והשבתת הרכב הן לתקופה של 30 ימים, ובזמן הזה אנחנו ממשיכים בהליך הפלילי נגד מבצע העבירה", סיכמה נצ"מ מאירסון.