פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה הקורונה ומחלקה פנימית בהדסה, מספר בראיון לערוץ 7 על אתגרי ההתפרצות הנוכחית של המחלה וקובע כי יש בידיהם של אזרחי ישראל לבלום את המחלה ובהקדם

"יש לנו כרגע כשלושים חולי קורונה כשליש מהם במצב קריטי, כלומר לא נושמים לבד אלא בעזרת מכונות, או חיבור למכונת הנשמה או במיכשור שמעביר אוויר בלחץ", אומר פרופ' הרשקו אך מדגיש כי הטיפול בחולי הקורונה אינו בא על חשבון חולים אחרים ומערכת בית החולים יועדת לפרוס את כוחותיה באופן שמאפשר את הטיפול הראוי לכולם.

"אבל יש לנו עומס שהוא חריג במיוחד משתי סיבות. הסיבה האחת היא שיש לנו הרבה מאוד חולים "שגרתיים" כי אנשים הזניחו את הבריאות שלהם בשנה האחרונה כאשר ישבו הרבה בבית. האוכלוסייה הזדקנה מאוד מהר ומחלות כרוניות לא טופלו. המרכיב השני של העומס הוא גל הקורונה, החולים המזוהמים וחולים בקורונה פעילה".

פרופ' הרשקו משרטט את ההבדל העיקרי בין זן הדלתא עמו אנו מתמודדים קודמים להתפרצויות הקודמות של הנגיף. ההבדל הוא בהיות הזן הנוכחי הראשון שתוקף אותנו מאז תחילת החיסונים. מאחר והחיסונים נותנים מערכת הגנה משמעותית, בעיקר למי שאין לו מחלות רקע, משום כך נמנעים מאיתנו מראות של חולים שמצבם מסתבך והופך קשה מאוד עד כדי פטירה. "המחלה כעת הרבה יותר מודגשת בחולים מבוגרים שיש להם בעיות נוספות כמו לב, ריאות סוכרת ועוד וכך גם אצל מעוכבי חיסון".

עוד מסביר פרופ' הרשקו כי החיסונים מקלים מסיבוכי המחלה ומגנים מהזן הנוכחי והסתבכותו, אך עם זאת המחוסנים נדבקו בדלתא יכולים להדביק אחרים, לכן ההמלצה היא גם להתחסן וגם לעטות מסכה ולהקפיד על ריחוק חברתי כדרישת משרד הבריאות.

בדבריו מדגיש הרשקו כי יעילות החיסון הוכחה מעל לכל ספק והדבר ניכר במצבם של החולים שמגיעים לבית החולים. גם הבטיחות הוכחה מעל לכל ספק, "והדבר שחורה לנו כרופאים הוא שיש אוכלוסייה גדולה כל כך בישראל שלא טורחים ומסרבים להתחסן. אין לזה כל הצדקה רציונאלית".

"כולנו עייפים מההתמודדות הזו, ולכן אני קורא להתחסן, לשמור על ההנחיות. יש לנו את כל הכלים לחסל את המגפה הזו במהירות. אנחנו רק צריכים ליישר שורות ולעבוד יחד", דברי פרופ' הרשקו.