השופט הנדל יחד עם הנשיא חיות, הנשיא הרצוג והשר סער
השופט הנדל יחד עם הנשיא חיות, הנשיא הרצוג והשר סערצילום: מארק ניימן, לע"מ

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל הצהיר אמונים היום (רביעי) בפני נשיא המדינה יצחק הרצוג כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון.

באירוע השתתפו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים גדעון סער.

הנשיא הרצוג בירך״אני שמח מאד שעלתה בידי הזכות לחתום על המינוי שלך כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון. לתפקידך הראשון כשופט השלום בבאר שבע הושבעת על ידי אבי, נשיא המדינה דאז חיים הרצוג ז"ל וזו זכות עבורי להמשיך בדרכו ולהשביע אותך היום, בפסגת הקריירה שלך, למשנה נשיאת בית המשפט העליון."

הנשיא הוסיף וציין בשבחיו של הנדל, "איש המשלב ידע עצום במשפט ובהגות יהודית", שהחל את דרכו המשפטית עוד בארצות הברית ותוך חמש שנים בלבד מעלייתו ארצה מונה לשופט השלום בבאר שבע: "אני מאחל לשופט הנדל ועמיתיו בהצלחה בהמשך הדרך בהובלת בית המשפט העליון, שהוא מקור גאווה למדינת ישראל הן כלפי פנים והן כלפי חוץ".

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות בירכה גם היא ואמרה, "סיפורו של השופט ניל הנדל הוא סיפור יפה של קליטת עלייה בישראל, של מי שהגיע ארצה בגיל 31 כעורך דין מארצות הברית. בזכות כישוריו המקצועיים המזהירים מונה בשנת 1988, כחמש שנים בלבד לאחר שעלה ארצה, לשופט בית משפט השלום בבאר שבע והתקדם במערכת בתי המשפט עד למינויו היום כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון. בשם שופטי בית המשפט העליון והרשות השופטת כולה אני מאחלת לשופט הנדל הצלחה בתפקידו".

שר המשפטים גדעון סער הוסיף, "השופט הנדל עשה את דרכו עד לתפקיד משנה לנשיאה, בהיותו עולה חדש. הוא מונה לתפקיד שופט בית המשפט השלום חמש שנים בלבד לאחר שעלה לארץ! תמיד דור העולים מתרגש כשדור הילדים אחריהם מצליח במדינה. לראות הצלחה כזאת, אצל מי שעלה בדור ראשון, כמו כבוד המשנה לנשיאה הנדל, זה נדיר והדבר מלמד על אישיות ויכולות יוצאות דופן. קשה למצוא מדינות בעולם בהן עולים חדשים מגיעים לכס שיפוט באופן כה מהיר, וזה מלמד אותנו גם על פתיחותה של החברה הישראלית ומערכת המשפט בתוכה. חובתנו - חובת כל שלוש הרשויות (המחוקקת, המבצעת והשופטת) - לשמור על אופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"העומס על בתי המשפט היום הוא גדול מאוד וההליכים המשפטיים מתארכים. חייבים להוציא חלק מההתדיינות מבתי המשפט ולעשות צעדים אפקטיביים כדי להביא למערכת יותר יעילה בראיית השירות המשפטי שניתן לאזרח. משפט שמתארך שנים ארוכות כמעט בהגדרה אינו יכול להיות משפט צדק", דברי סער.