בני גנץ: זו הסיבה שאישרנו את החזרת הכסף הקטארי לעזהדוברות

באישורה של ישראל ובחסות האו"ם קטאר תחזור להעביר כספים למשפחות נזקקות ברצועת עזה החל מחודש ספטמבר.

הפסקת העברת הכספים הקטאריים התבצעה בגלל החשש שהסכומים מגיעים בחלקם לידי חמאס - ולא רק לנזקקים העזתיים.

שר הביטחון בני גנץ הסביר את ההחלטה לתמוך בחידוש העברת הכספים. "לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. צבאית - אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל. מדינית - אנחנו מחזקים את הקשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים באזור, תוך שאנחנו מאפשרים לפלסטינים ברצועת עזה את התנאים ההומניטאריים הבסיסיים הנדרשים להמשך החיים, לצד המשך המאמצים להשבת השבויים והנעדרים הביתה".

לדבריו, "כחלק מהמדיניות הזו, החלטנו גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו. לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר, שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך".

"במהלך הימים האחרונים הגענו לסיכום, כי לצד הדלק שנקנה על ידי האו"ם באמצעות המימון של קטאר, יוכנס הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר את הכסף לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים", סיפר גנץ.

הוא ציין כי "המנגנון החדש שהובלנו במערכת הביטחון בתיאום כלל הגורמים הרלבנטיים, יאפשר לנו להמשיך במדיניות שעליה החלטנו עם תום מבצע שומר החומות. במקביל ליצירת המנגנון, אנו ממשיכים בשיח עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המייצג של הפלסטינים באזור, בכדי לבחון אפשרות של מנגנון נוסף שבמסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח באמצעותה".

"אני מבקש להודות לקטאר שלוקחת על עצמה תפקיד חיובי באזור, ולהודות באופן אישי לשליח האו"ם למזה"ת, למחלקת המדינה ולשגרירות ארה"ב. אני מבקש להודות גם למצרים שלוקחת חלק חיוני בשמירה על השקט באזור, ולכל השותפים שסייעו בקידום התהליך שמטרתו לאפשר סיוע למי שזקוק לו תוך שמירה על ביטחון ישראל", סיכם שר הביטחון.