חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיבל אמש (חמישי) את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה לחסן בחיסון שלישי את האזרחים בני ארבעים ומעלה.

על פי ההמלצה, חמישה חודשים ממועד החיסון השני יינתן חיסון משלים לאוכלוסיות הבאות: גיל 40 ומעלה, העובדים במערכת הבריאות, צוותי ההוראה, מטפלים בקשישים ונשים בהריון בכל גיל.

המנכ"ל עדכן בעניין את מנכ"לי קופות החולים. החל מהיום, אנשים בגיל 40 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים כדי לתאם תור לחיסון שלישי.

בכיר במשרד הבריאות מזהיר ווריאנט חדשערוץ כנסת

לצד הרחבת טווח הגילאים לקבלת המנה השלישית של החיסון לקורונה, מיום ראשון ייערכו בדיקות סרולוגיות לכ-1.6 מיליון ילדים מגיל 3 ועד גיל 12, לקראת פתיחת שנת הלימודים.

התלמידים יזומנו לבדיקת דם שתתבצע באמצעות דקירה באצבע במטרה לבחון מי מהם נדבק בקורונה בעבר ולא אובחן באופן רשמי כחולה.

הילדים שיימצא כי היו חולים ויש בגופם נוגדנים, יקבלו תו ירוק ויהיו פטורים מבידוד במידה וחברים בכיתתם יימצאו חיוביים לנגיף.

בימים האחרונים נערך מהלך דומה במגזר החרדי בו כבר החלה שנת הלימודים. המהלך הקיף למעלה מ-40 אלף תלמידים והתברר ש-16% מהם היו חולים בקורונה אך לא חשו בסימפטומים ולא זוהו ככאלה בזמן אמת.

יו״ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו קרא אתמול לגבאים ולקהילות ברחבי הארץ לדלל את הנוכחות בבתי הכנסת. ''הממשלה, כך נדמה, ממעטת בהטלת מגבלות על בתי התפילה, והמעט שהיא קובעת לא נאכף או מיושם. וגם אנחנו עייפנו.

''אבל אני מרגיש שדווקא במציאות כזו האחריות עוברת אלינו. וזו זכותה, וחובתה של כל קהילה וקהילה לקחת אחריות אישית וציבורית, ולא להסתפק בדרישות המינימום החוקיות''.

הרב סתיו קרא ''לפתוח מחדש את מנייני החצרות, ולדלל ככל האפשר את הנוכחות בבתי הכנסת, למינימום ההכרחי עבור תפילה ראויה.

''בבתי הכנסת יתפללו אך ורק מי שכבר התחסנו והחיסון שלהם בתוקף; תוך הקפדה חמורה על אוורור ומסכות ומרווחים גדולים בין המתפללים. קהילות שיש בהן ילדים ולא-מחוסנים, ייאלצו להעביר את התפילות החוצה. נכון שיש לכך מחיר, ובית הכנסת הוא מקום חיוני עבור חינוך ילדינו, אך אי אפשר להפקיר את המבוגרים שעלולים להידבק''.