רכב חדש
רכב חדשshutterstock

החשב הכללי פרסם את מכרז המסגרת הראשון לרכישת כלל כלי הרכב שמשמשים את הצי הממשלתי.

מכרז המסגרת שפורסם יאפשר לכלל יבואני הרכב בישראל להיכלל כספקים של מינהל הרכב הממשלתי לכלי רכב ממשלתיים והם יוכלו להתחרות בתיחורים עתידיים שיפורסמו על ידי מינהל הרכב לרכישת כלל סוגי הרכבים.

בשיטה החדשה ניתן יהיה לפרסם תיחורים בהליך מהיר וקצר. בהתאם לשיטה זו, יבוצעו גם התקשרויות לטווח קצר, בהתאם לצורך, עם הספקים שעברו את שלב מכרז המסגרת.

השיטה החדשה תאפשר תגובה מהירה לשינויים התכופים בשוק הרכב ולטכנולוגיות השונות, ובעקבות כך תביא להתייעלות וחסכון, הן בהיבט הכספי והן בהיבט הסביבתי, וזאת בשונה מהשיטה שהייתה נהוגה בעבר, של מכרזים ארוכי טווח, לרכישת כלי רכב ממשלתיים.

הצי הממשלתי מונה כ-15,000 רכבים, וביניהם רכבי משטרה, כבאות, שב״ס ומשרדי הממשלה השונים. שיטת מכרזי המסגרת היא שיטה מקובלת בענף הרכש הממשלתי המרכזי בישראל ובעולם והיא מאפשרת גמישות רבה לגוף הרכש המרכזי, המותאמת למצבי רכש מסיבי של מוצרים למספר רב של גופים שצרכיהם לעיתים שונים זה מזה.

במקביל למכרז המסגרת פורסם התיחור הראשון: פיילוט ניידות סיור חשמליות של משטרת ישראל, וזאת בהתאם להחלטת החשב הכללי להחלפת כלל רכבי הנוסעים בצי הממשלתי לרכבים בהנעה אלטרנטיבית.

בעתיד הקרוב מינהל הרכב הממשלתי צפוי לפרסם תיחורים גם לרכבי פלאג אין הייבריד ורכבים חשמליים, וזאת בכפוף לביצוע ההתאמות הנדרשות.

השימוש ברכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית צפוי להקטין את הוצאות הממשלה העתידיות בגין דלק ותחזוקה, וכל זאת תוך צמצום הזיהום הנוצר מרכבי הבנזין הקיימים כיום בצי הממשלתי.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: פרסום מכרז המסגרת וכך גם הפיילוט לניידות חשמליות, מהווים מהפיכה של ממש בפעילות הרכב הממשלתי והגמישות בתחום, אשר צפויה להביא לצמצום הוצאות הממשלה על רכבים ושיפור רמת השירות לעובדים. כמו כן, לראשונה, מתפרסם תיחור לרכישת כלי רכב חשמליים, מתוך מהלך כולל להחלפת רכבי הנוסעים בצי הרכב הממשלתי ברכבים בהנעה אלטרנטיבית.

סגן החשב הכללי וראש חטיבת נכסים ולוגיסטיקה, עוזי שר: המעבר לשיטת המכרזים החדשה תקצר זמני תגובה ותגדיל את ייצוג היבואנים השונים בצי הרכב הממשלתי.