הללויה נתנאל היא מנהלת בית הספר לנשים 'ראשית' לרפואה טבעית. באולפן ערוץ 7 היא מספרת על מסלול חדש בבית הספר, לימודי רפואה סינית עתיקה.

את דבריה היא פותחת בסיפור מתומצת של קורות הרפואה הסינית העתיקה בת אלפיים השנה. לאחר המהפכה מצא את עצמו מאו צה טונג ללא מערכת רפואה מאחר ואת הרופאים הוציא להורג, ועל מנת להקים מערכת בריאות עבור מיליארד נתיניו גיבש את תורת הרפואה שנלמדה בכלא.

"הרפואה העתיקה שמתבוננת על האדם, האיברים ומערכות היחסים ביניהם ומייצרת איזון אקולוגי שמטפל גם בתודעה גם ברגש וגם בגוף, הרפואה הזו אבדה", אומרת נתנאל ומספרת כי רק מעט מאסטרים שהצליחו לברוח מידה של המהפכה מילטו איתם גם את הידע העתיק שהגיע עד אליה מורה מפי מורה.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

הביקוש לרפואה סינית ואלטרנטיבית רב, אך הוא ממוקד במה שנתנאל מגדירה כמטרות פינוק של חיזוק וטיפולי מניעה, בעוד הרפואה האלטרנטיבית האמתית אינה נפוצה דיה ולכן גם אינה זוכה להקצאת משאבים למחקר ופיתוח, מה שמוביל לטענה שמדובר ברפואה שלא נחקרה דיה ואינה מבוססת מדעית. זאת בעוד לרפואה האלטרנטיבית יש מה להציע גם כרפואה של ממש, אומרת נתנאל.

המודעות והביקוש הולכים וגוברים, היא מספרת, ותחומי הביקוש גם הם הולכים ומתרחבים. נתנאל מספרת על ההתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז שהולכת גם הא ומתרחבת ככל שמתרחב האיבחון של ילדים בתחום זה. הריטלין, היא מזכירה, הוא סם מעורר בעל תופעות לוואי, בעוד ילדים שמגיעים לנטורופת מקבלים תזונה נכונה וארגון מחדש של סדר היום, ומתוך כך ניתן להגיע למסקנות מעמיקות יותר באשר למקור הפרעת הקשב והריכוז, שיכול להיות מתחים בבית, חכמה רבה של הילד עצמו או סיבות אחרות.

נתנאל מתייחסת גם למתח שבין הרפואה הקונבנציונאלית לעומת זו האלטרנטיבית ומייחלת ליום בו ישכון השלום בין שני המחנות. הא מספרת על רופאת נשים שעובדת איתה ומאבחנת איבחונים שלה אין את היכולת לאבחן, אך בהמשך, לאחר האבחון, ניתן לשלב את הרפואה האלטרנטיבית בדיקור וצמחים. לעומת זאת ישנם טיפולים שאין להם חלופות ברפואה האלטרנטיבית אלא רק סיוע והקלה המתלווים לטיפול הרגיל.

בדבריה היא מתייחסת גם למגוון תופעות של דיכאון, חלקן מסיבות פיזיולוגיות וחלקן מסיבות נפשיות וגם הטיפול משתנה בין טיפול תרופתי לטיפול חווייתי שישנה חוויה קודמת המובילה לאותו דיכאון. ללא אותה התגברות על החוויה השלילית כל תרופה לא תעזור, אומרת נתנאל.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

בהמשך הדברים מסבירה נתנאל את יתרונותיה וייחודה של הרפואה הסינית המתבססת על צמחים ודיקור. הצמחים, היא מסבירה, משיבים לגוף אלמנטים שחסרים לו ולמעשה בכך משלימים את החוסר המוביל לחולי. צמחים מהירי צמיחה יכולים לסייע למטופל הלוקה בביישנות יתר. הדיקור, אומרת נתנאל, הפך לחביב הקהל ורבים מבקשים דיקור לאחר שעברו טיפול ראשוני.

"דיקור דומה להנדסת תוכנה. אפשר לעבוד הרבה על הקובץ אבל אם יש בעיה בתשתית יהיה קשה לייצר את השינוי שאני מייחלת אליו", היא אומרת, "והדיקור נותן לנו את הזכות הקדושה והמפתיעה להיכנס לתשתית האנרגטית של האדם ולעשות בה שינויים, דיוקים ולכוון אותה נכון יתר ברמה שטיפלתי בעוברים בעודם ברחם אימם", זאת על ידי יצירת תשתית מאוזנת יותר אצל האם ומבלי לבצע ניתוח עוברים.

על מסלול הלימוד החדש מספרת נתנאל כי הלומדות תקבלנה "עסקת חבילה מיוחדת" של מתן כלים להיכרות עם השיטה הכוללת של הרפואה האלטרנטיבית ומתוך כך עולה הידע להתמודדות עם המצבים השונים. "הבנות מקבלות לימוד ממוקד כשהדגש שלו הוא על אבחנה מדויקת ופרקטיקה קלינית במגוון כלים". לכך מצטרף ליווי אישי שמקבלת הלומדת עם המרצים בבית הספר.

"אני מחפשת את דור העתיד של רופאות הסכמי השלום המשלבות בין הרפואה הטבעית לרפואה הקונבנציונאלית. נשים עם ראש על הכתפיים ולב פתוח, גישה טבעית ורצון להביא הרבה ברכה לעולם ונכונות להשקיע. נסייע להן בהשקעה הזו מאוד", אומרת נתנאל.

עוד היא מציינת כי חלוקת התעודות מתבצעת בצורה ייחודית המוגדרת בפיה כ'שיטת המדרגות'. כאשר הושלם לימוד של תחום מסוים הלומדת מקבלת תעודה לתחום זה וכבר למחרת היא יכולה לקבל מטופלים, כך שעוד לפני השלמת הלימודים יכולה המטפלת הצעירה להתחיל ולפגוש מטופלים.

לפרטים והרשמה לחצו כאן