אחרי לבנון וסין, מתמודדת גם בריטניה עם משבר אנרגיה. לגודל האירוניה, המחסור אינו נובע מחוסר יכולת לקנות את הסחורה הנדרשת, אלא בחוסר יכולת לשנע אותה – בגלל מחסור בנהגי משאיות.
על פי הערכות של גורמים בריטיים, חסרים בבריטניה כ־100 אלף נהגי משאיות. זאת, לאחר שעשרות אלפי נהגים עזבו את בריטניה ושבו למולדותיהם עם היפרדותה מהאיחוד האירופי.
במקביל, בשנה וחצי האחרונות יצאו אלפי נהגי משאיות לפנסיה, ואילו נהגים חדשים לא החליפו אותם, בגלל שמשבר הקורונה הנחית מכה קשה מאוד על ענף לימודי הנהיגה, וגרם לדחיית בחינות הרישוי.
כך נוצר מצב שבבריטניה עומדות עשרות אלפי משאיות שאין מי שיכול להסיע אותן, והסחורה נשארת בנמלים ובמרכזים הלוגיסטיים.
לפי הדיווחים, כ־21 אחוז מתחנות הדלק בבריטניה היו סגורות ביומיים האחרונים בגלל מחסור בדלק. ברוב תחנות הדלק עדיין יש דלק, ובחלקן יש רק בנזין או רק סולר. כל תחנות הדלק נואשות לקבל אספקה מחודשת, ואילו הנהגים מתחילים לאגור דלק בבתיהם מחשש שיווצר מחסור, כך שהביקוש הולך וגובר ועמו גם מתגבר המחסור.
לפי חלק מהדיווחים, גם תרופות חסרות בחלק מבתי המרקחת בבריטניה, וזאת לאחר שכבר דווח בחודשים האחרונים על מחסור בסחורות שונות, בגלל שמספר נהגי המשאיות אינו מספיק כדי לשנע את הסחורות בקצב הנדרש.
ראש הממשלה בוריס ג'ונסון פרסם הודעה בה הבהיר כי הממשלה פועלת במרץ להשגת פתרון יעיל. לדבריו מדובר בקושי נקודתי וזמני בלבד, ובקרוב מאוד תצליח הממלכה הבריטית לגבור עליו.
ג'ונסון ושרי ממשלתו הכחישו שיש קשר בין המשבר לבין פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, וטענו כי מדובר בתגובה טבעית לסגרים וההגבלות שהושתו על הציבור במהלך תקופת הקורונה, וכי דיווחים דומים מתקבלים גם מארצות אחרות, באירופה ומחוצה לה.