פסטיבל הצילום
פסטיבל הצילוםצילום: יחצ

פסטיבל הצילום הבינלאומי המתקיים השנה בפעם התשיעית, ממשיך להיות אירוע הצילום הגדול ביותר בישראל והיחיד בעולם הנותן במה לפעילות חברתית לצד גופי עבודה מרתקים של צלמים ואמנים מכל רחבי העולם. השנה יוצגו כ-90 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, בשילוב פעילות רב-תחומית כגון מחול, פרפורמנס, וידאו ארט, מוזיקה ועוד.

כמענה לאתגרי התקופה הפך פסטיבל הצילום, זו השנה השנייה, לחגיגת חוצות המתקיימת תחת כיפת השמיים בפארק הירקון, אליה יכול כל אדם להגיע ללא מגבלות בכל יום ושעה. בנוסף, מוצגות עוד 15 תערוכות פנים בחללים היפים של מרכז דניאל לחתירה.

כדי להפוך את חגיגית הצילום לאירוע משמעותי ומרחיב אופקים יתקיימו לצד התערוכות עשרות אירועים, מפגשים, שיחי אמן, סדנאות, פאנלים, הרצאות של אורחים בינלאומיים, סיורים ועוד.

בנוסף למגוון האירועים הפיסיים תתקיים בסוף השבוע האחרון של הפסטיבל, 25-27.11.21, תוכנית בינלאומית מקוונת עשירה שתתן במה לדוברים ודוברות מרחבי העולם לטובת שוחרי הצילום שמפאת הקורונה לא יכלו להגיע לפסטיבל. התוכנית המקוונת בתמיכת משרד החוץ.

בין המפגשים המפתיעים המתוכננים - המוזיקאית מירה עווד תפגוש את הצלמים זוכי תחרות "דו קיום בצילום"; המשוררת שרי שביט תשוחח עם צלמי התערוכה המרכזית של הפסטיבל; ואורח הכבוד של הפסטיבל, האמן הבינלאומי רוג'ר באלן, ישוחח עם אייל לנדסמן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, על קריירת הצילום שלו ויספק הצצה נדירה לצילומים שצילם בישראל בשנות ה-70.

הנושא המרכזי של הפסטיבל השנה הוא נקודת מפגש. הנושא נבחר לראשונה בשיתוף הציבור והוא רלוונטי מאי פעם אחרי תקופה ארוכה של נתק ובידוד תחת תנאי מגפה עולמית. מעשה הצילום הנו נקודת המפגש בין אור לחומר ובין רגש לסיפור. באמצעותו מתגלות בתערוכות הפסטיבל הצילום נקודות מפגש רבות – בין-דוריות, בינלאומיות, עדתיות ובעיקר חברתיות. גם השנה מעל 1000 נשים וגברים, נערות ונערים, ממצפה רמון בדרום לכפר כנא בצפון, השתתפו בפעילות החברתית שלנו, מצלמים בעצמם ומספרים לנו בגוף ראשון על הקשיים ועל הצרכים שלהם כפרט וכקהילה.

במהלך 2022 ימשיך הפסטיבל לנדוד אל הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ויוצג במיקומים נוספים ברחבי ישראל.