מנצח מרתון התנ"ך: אסיר ציון שישב בכלא הסודני

למעלה מ-5,000 רצים השתתפו הבוקר (שישי) במרתון התנ״ך הבינלאומי בשילה הקדומה בבנימין. המרתון נערך זו השנה השביעית ברציפות על ידי מועצת בנימין ומרתון ישראל.

אלפי המשתתפים הגיעו מכל רחבי הארץ. גם חיילים מיחידות שונות השתתפו. משפחות, ילדים ובעלי צרכים מיוחדים לקחו חלק במקצים השונים.

הזוכה השנה הוא ליאור סיסאי-ברהנו, בן 44, נשוי ואב לששה ילדים, משרת כאיש קבע בחיל האוויר.

לליאור סיפור אנושי ולאומי מרגש במיוחד. בשנת 1991 הוא עלה לישראל מאתיופיה דרך סודן, שם עוכב על ידי השלטונות וישב בכלא הסודני במשך 5 שנים רק משום שרצה לעלות לישראל.

הוא רץ עם הכיתוב "טוב לרוץ בעד ארצנו" והגיע בזמן של שלש שעות ועשרים וחמש דקות.

צפו: רצים בארץ התנ"ך בבנימין

ליאור אמר בסיום: "רבים מבני עמי לא זכו להגשים את חלום הציונות אותו חלמנו 2500 שנה ושאבות אבותינו חלמו עליו בילדות, והיום אני זוכה לרוץ בארץ אבותינו במרתון התנ"ך.

"עבורי זאת הייתה חובה וזכות. אני מקדיש את הניצחון לאלה שלא זכו להגיע לאדמת ארץ ישראל ולירושלים בירתנו. רק אתמול חגגנו את חג הסיגד שמסמל עבורנו את הכמיהה והגעגועים לישראל והיום אני חוגג את ריצת התנ"ך", הוסיף ליאור.

מרתון התנ"ך הזוכה לתמיכת משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט, הוא אחד מחמשת המרתונים המתקיימים בישראל ונחשב למאתגר ביותר מביניהם. כלל המקצים נערכו בעמק ובגבעות סביב שילה, בין כרמים, מעיינות ויישובי בנימין הפסטורליים.

אל שערי הסיום הגיעו כלל הרצים לשילה הקדומה. שם בין עתיקות עיר המשכן התנ''כית הקדומה, קיבלו את מדליית החרס היחודית והבלעדית של מרתון התנ"ך. רצי המרתון המלא, שעמדו באתגר הקשה של ריצת 42 קילומטרים בשטח, קיבלו בנוסף גם לוח חרס עליו חרוטות המילים "איש בנימין".

צילום: דוברות
צילום: דוברות

במסגרת המרתון הוזנקו חמישה מקצים שונים: מרתון מלא, חצי מרתון, וכן מקצים של 10 ק"מ, 5 ק"מ, מקצה עממי למשפחות, וכן מקצה מרגש במיוחד בשיתוף עמותת לב בנימין, בו רצו 800 מטרים, בשיתוף ילדים עם צרכים מיוחדים.

את קו הזינוק השנה חצו למעלה מ-5,000 רצים, מתוכם מאות שרצו את המרחק המלא – 42.2 ק"מ.

בטקס הסיום המרגש, שנערך בין עתיקות שילה, העניקו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, מנכ"ל מרתון ישראל עופר פדן, מנהל תיירות בנימין משה רונצקי ודובי אודסר מנכ"ל שילה הקדומה, לזוכים המאושרים, את כדי החרס הגדולים שהפכו למסורת האירוע, שהם העתק של כדי חרס מתקופת המשכן, שנמצאו בחפירות בשילה הקדומה.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: ״חוויה ענקית של מסורת בנימינית. הרצים והמשתתפים חוו עוצמות גדולות והרגישו דרך הרגליים את ההתיישבות והארץ הפורחות כאן. זכינו לרוץ בעמק שילה הפורח והמרהיב ביופיו בין יישובים מתפתחים, כרמים במלוא הדרם ופנינות טבע והיסטוריה"

מנכ"ל מרתון ישראל עופר פדן סיכם: "מרתון התנך הסתיים הבוקר בהצלחה וחוויה רבה, בהשתתפות אלפי רצים, רצות, חיילים ומשפחות שלמות שבאו לרוץ ולהנות מנופים מקראיים. כולם מרוגשים וחיוך רחב על פניהם. אני מתרגש וגאה על השותפות, על היכולת לחזק את האזור ולייצר כאן תרבות ספורטיבית שמוסיפה ערכים רבים לקהילה".