שוב טענות כלפי פייסבוק ואינסטגרם כי הן עוקבות אחרי פעילות גולשים ואוספות פרטים אישיים במטרה להציע פרסומות ממוקדות.
מחקר חדש שבוצע על ידי שלוש חברות המתמחות בקמפיינים שונים ובהם איכות הסביבה, הגנה מפני שיווק לילדים ורפורמה בחברות הייטק, טוען כי פייסבוק ואינסטגרם עוקבות באמצעות תוכנה מיוחדת אחרי נתוני הגלישה של בני פחות מ-18 ואוספות נתונים אישיים עליהם ועל העדפות הגלישה שלהם, במטרה למקד פרסומות שיתאימו עבורם.
כבר בחודש יולי האחרון הודיעה פיסבוק כי תאפשר למפרסמים להציע פרסומות מתואמות לגולשים ברשת החברתית, שיהיו מבוססים על נתונים כמו גיל, מגדר ומיקום, אך לא על בסיס נתוני העניין האישיים שלהם.
ראשי 44 חברות הסברה ומחקר פרסמו מכתב פתוח למארק צוקרברג בו דחקו בו לעצור את המעקב ואיסוף המידע של גולשים בני פחות מ-18, בטענה כי נעשה בו שימוש לא ראוי. "למרות הטענות של פייסבוק ביולי, פייסבוק עדיין משתמשת בכמות הנתונים העצומה שהיא אוספת על צעירים כדי לקבוע אילו ילדים צפויים להיות חשופים למודעה נתונה", נכתב במכתב הפתוח לצוקרברג.
החוקרים שביצעו את המחקר הקימו שלושה פרופילים מזוייפים עבור ילדים בני 13 ו-16, ומצאו כי הפרסומות שקיבלו התאימו לאתרים בהם ביקרו בעבר ול"תחומי העניין" אותם גילו על סמך נתוני הגלישה שלהם.
החוקרים גם טענו כי פייסבוק עוקבת אחרי הלחיצות של צעירים בני פחות מ-18 על לחצנים מסוימים בדפי אינטרנט, כמו רכישות מקוונות שהם מבצעים, על מנת להתאים להם פרסומות מאוחר יותר.
דובר פייסבוק, ג'ו אוסבורן, הכחיש את הטענות כי פייסבוק עוקבת אחר גולשים צעירים בני פחות מ-18 ואמר כי "אנו לא משתמשים בנתונים מהאתרים והאפליקציות של המפרסמים והשותפים שלנו כדי להתאים אישית מודעות לאנשים מתחת לגיל 18".