פט גלסינגר ואמנון שעשוע
פט גלסינגר ואמנון שעשועצילום: מובילאיי

אינטל הודיעה על כוונתה להנפיק את מובילאיי בארה"ב באמצע שנת 2022 באמצעות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות חדשות של מובילאיי.

המהלך צפוי לשקף ערך חבוי לבעלי מניות אינטל, על ידי הפיכת מובילאיי לחברה נסחרת באופן עצמאי, יתבסס על ההישגים המוצלחים של מובילאיי לאורך השנים וישרת את השוק המתרחב בתחומה.

אינטל תיוותר בעלת מניות הרוב במובילאיי, ושתי החברות ימשיכו לפעול כשותפות אסטרטגיות, במטרה לספק פתרונות מחשוב חדשניים שייתנו מענה למגמת הצמיחה של פתרונות טכנולוגיים בענף הרכב. כחלק ממגמת צמיחה זו, צפוי שחלקם של שבבי הסיליקון עתיד לתפוס כ20% מכלל רכיבי החומרה (BOM) של רכבי פרימיום עד שנת 2030.

פרופ' אמנון שעשוע ימשיך לשמש מנכ"ל החברה ויחד עם צוות ההנהלה הבכיר ימשיך להוביל את החברה. גם חברת Moovit שנרכשה לאחרונה, צוותי אינטל העובדים על פיתוח לידר ומכ"ם (רדאר) ופרויקטים אחרים של מובילאיי ימשיכו לפעול כחלק ממובילאיי.

בארבע השנים שחלפו מאז נרכשה מובילאיי על ידי אינטל, החברה הגדילה את הכנסותיה באופן משמעותי, הובילה חידושים טכנולוגיים רבים וביצעה השקעות משמעותיות, במטרה לפתור את הסוגיות המדעיות והטכנולוגיות הקשות ביותר כהכנה לפריסה רחבת היקף של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

"הרכישה של מובילאיי על ידי אינטל הייתה הצלחה גדולה. מובילאיי הציגה רווחי שיא, שנה אחרי שנה, כאשר ב-2021, צפויים הרווחים להיות גבוהים בלמעלה מ-40% ביחס לאשתקד. ענין זה מדגיש את התועלת המשמעותית לשתי החברות במסגרת השותפות המתמשכת שלנו", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר. "אמנון ואני החלטנו שהנפקה ראשונית לציבור מהווה את ההזדמנות הטובה ביותר להתקדם על בסיס היכולת המוכחת של מובילאיי לחדשנות, ובתוך כך לאפשר גם שיקוף הערך החבוי עבור בעלי המניות".

מובילאיי היא מובילה עולמית ועומדת בחזית החדשנות במערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ופתרונות לנהיגה אוטונומית - שוק הצומח ומתפתח במהירות ומשנה את אופן הסעת הסחורות והאנשים ברחבי העולם. בשנת 2021, סיפקה מובילאיי את השבב ה-100 מיליון שלה (מערכת-על-שבב - EyeQ®), הרחיבה את תוכניות הניסוי של הרכב האוטונומי במספר ערים בארה"ב, אירופה ואסיה, חשפה את המונית האוטונומית (הרובו-טקסי) שלה, והכריזה על מספר שיא (41) של זכיות בפרויקטים חדשים עם יותר מ-30 יצרניות רכב מובילות ברחבי העולם. פרויקטים אלה כוללים מגוון טכנולוגיות, החל מהספקת טכנולוגיות לסיוע לנהג, עובר במערכות סיוע מתקדמות (L2+), ועד למערכות נהיגה אוטונומית מלאות.

מובילאיי גם הבטיחה את התקשרותה במגוון עסקאות בתחום הניידות כשירות (MaaS) החל משנת 2023, כמו גם תכנון ייצור מערכות נהיגה אוטונומיות המיועדות לרכבים אוטונומיים, הן לעסקים (B2B) והן לצרכן קצה (B2C), וזאת החל משנת 2024.

"מובילאיי נהנתה מצמיחה מואצת והזדמנויות רבות, מאז הצטרפותה למשפחת אינטל, כמעט שילשה את אספקת השבבים השנתית, את רווחיה, ואת מספר העובדים מאז הרכישה", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי. "שיתוף הפעולה שלנו עם אינטל ממשיך לספק למובילאיי משאבים טכניים ותמיכה יקרי ערך, שהניבו תזרים מזומנים חופשי, דבר המאפשר לנו מימון פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מהכנסות שוטפות. שיתוף הפעולה הטכנולוגי של מובילאיי ואינטל ימשיך לספק פתרונות פלטפורמה מעולים עבור לקוחותינו".

המחויבות ארוכת הטווח של אינטל לתעשיית הרכב מודגשת באמצעות תוכניות שהוכרזו לאחרונה, לרבות האקסלרטור של אינטל (the Intel Foundry Services Accelerator) וייעוד משאבים לתעשיית הרכב. אינטל תמשיך לתמוך במובילאיי באמצעות משאבים טכניים, במטרה לספק לתעשייה טכנולוגיות חיישנים מובילות, בעוד החוזק של מובילאיי בתחום הרכב ימשיך לאפשר לאינטל לתת מענה להזדמנויות הגדלות בתחום. יכולת הפעולה הגלובלית של אינטל יחד עם היכולת שלה להציע שרשרת אספקה ​​מגוונת מבחינה גיאוגרפית, רשת ייצור גלובלית ומומחיות ברדאר (מכ"מ), לידר ותוכנה ממשיכים למצב את מובילאיי בדרכה להצלחה מתמשכת.

מובילאיי הונפקה לציבור ב-2014; היא נרכשה על ידי אינטל ב-2017. אינטל מחזיקה כיום ב-100% ממניות מובילאיי וצפויה להישאר בעלת מניות הרוב אף לאחר השלמת ההנפקה הראשונית לציבור. לאינטל אין כוונה לבצע ספין-אוף או למכור את בעלות הרוב שלה במובילאיי בדרך אחרת.

החלטה סופית בדבר ההנפקה הראשונית לציבור, תנאיה והתזמון הסופי שלה תלויים בתנאי השוק וייקבעו על פיהם.

מכיוון שאינטל, כבעלת הרוב, תמשיך לאחד את דוחותיה של מובילאיי באופן מלא, לעסקה לא צפויה להיות השפעה על היעדים הפיננסיים של אינטל לשנת 2021 או לטווח ארוך יותר.